جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: در گذشته مردم در وضعیت های مشابه امروز قرار گرفته اند و علما و روحانیون خدمات فراوانی به جامعه داشته اند، ولی برای آیندگان ثبت و ضبط نشده است، لذا امروز باید به این مسئله توجه ویژه ای شود تا آیندگان بدانند علما و روحانیت در بحران کرونا چه خدمات جهادی انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رسالت مبلغان در این ایام، با تأکید بر لزوم راه اندازی شبکه منسجم تبلیغ مجازی، گفت: برای موفقیت در عرصه تبلیغ در فضای مجازی نیازمند توجه به دو شیوه فصاحت و بلاغت که همانا در نظرگرفتن مقتضای حال، زمان، مکان و مخاطب شناسی است، هستیم تا براساس شرایطی که در آن قرار داریم بحث هایمان را ارائه کنیم.

اقتضائات تبلیغ در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: هر مبلغی که در فضای مجازی می خواهد تبلیغ کند و دین را نشر دهد، باید به این مسئله که نیاز مخاطب چه چیزی است و مهم تر شناسایی جامعه هدف، توجه ویژه ای کند، بنابراین برای موفقیت توجه به عوامل مطرح شده، ضروری است.

وی ادامه داد: باید بدانیم اگر به هر یک از عوامل فصاحت و بلاغت در تبلیغ  فضای مجازی بی توجهی شود، خسارت غیرقابل جبران خواهد بود.

امام جمعه ساری افزود: امروز لازم است مبلغ بداند چه شبهاتی در جامعه وجود دارد، چرا که موجب می شود پاسخ هایی که می دهد براساس شبهات مطرح شده روز باشد.

لزوم ثبت و ضبط ثبت خدمات جهادی حوزه و روحانیت

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: یکی از دیگری از مسائلی که نباید در ایام کرونایی فراموش کرد ثبت عملکرد جهادی حوزه و روحانیت است. باید حوزه برای شرایط سخت و بحرانی در عرصه تبلیغ و نشر معارف دینی برنامه و راهکار داشته باشد و حتی ثبت وقایع هم بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی عنوان کرد: در گذشته مردم در وضعیت های مشابه امروز قرار گرفته اند و علما و روحانیون خدمات فراوانی به جامعه داشته اند، ولی برای آیندگان ثبت و ضبط نشده است، لذا امروز باید به این مسئله توجه ویژه ای شود تا آیندگان بدانند علما و روحانیت در بحران کرونا چه خدمات جهادی انجام داده اند.

بازماندگان اموات کرونایی می ترسند، ولی طلاب پای کارند

وی ادامه داد: امروز طلاب و روحانیون و گروهای جهادی اموات کرونایی را غسل می دهند، تدفین می کنند، این در حالی است که حتی بازماندگان این اموات از ترس فرار می کنند، ولی طلاب جهادی پای کار ایستاده اند، به درون خطر می روند. در بیمارستانها حضور دارند و در عرصه سلامت خدمات رسانی می کنند.

امام جمعه ساری گفت: در ایام کرونایی درب حرم های مطهر بسته است، ولی تبدیل به کارگاه تولید اقلام بهداشتی و ماسک برای مردم شده اند. اینها عملکرد دین است و باید ثبت و به جهان ارائه شود که حوزه و علما در شرایط بحرانی بیکار نبودند و مشغول خدمات رسانی بودند.

دین برای شرایط بحرانی هم برنامه دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تصریح کرد: دین برای شرایط بحرانی هم برنامه دارد، ولی باید اطلاع رسانی شود. باید در چنین شرایطی مردم را به رعایت بهداشت و دعا توصیه کرد.

وی با اشاره به هجمه علیه شهر قم و حوزه علمیه گفت: در این قضیه، پزشکان قم زود تشخیص دادند، ولی دلیل نمی شود که ویروس، همزمان در استان های دیگر هم نبوده است. در این مسئله گرچه کسی را متهم نمی کنیم که دنبال هجمه علیه حوزه و قم بودند، ولی متخصصان می گویند ویروس کرونا همزمان در استان های دیگر هم وجود داشته، پس معلوم است قضیه تنها به مربوط به ویروس نیست و اهداف دیگری در پس این هجمه نهفته است.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha