پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ بهترین دعا درباره حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) دعای افتتاح است که تاکید شده که هر شب خوانده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه تلویزیونی شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران که برای مخاطبان از طریق سیما پخش شد، اظهار کرد: در پی ظهور حضرت همه گرفتاری‌ها برطرف و شفای بیماران و نابودی ظلم محقق می‌شود.

وی با اشاره به مقدمات استغاثه گفت: انسان باید یقین به مهربانی مولا داشته باشد. به عنوان مثال اگر کودک یقین به مهربانی مادر نداشته باشند اینگونه در آغوش مادر گریه و تضرع نمی‌کند. کسانی می‌توانند به خوبی استغاثه کنند که از مهربانی حضرت خبر دارند و دلشان گواهی می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: فرد می‌داند نیازی نیست به حضرت این مطالب را بگوید ولی از شدت رابطه صمیمی این ابراز استغاثه را بیان و طلب فریادرسی می‌کند. استغاثه به معنای سوء ظن و برای مطلع کردن نیست.

وی ادامه داد: کسی که به در خانه امام زمان(عج) آمد به دلیل شدت اضطرار نیست بلکه اعتقاد به مهربانی حضرت و شدت مهربانی و عشق و ارادت به حضرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان اعتقاد به قدرت خدا را مقدمه دیگر استغاثه ذکر کرد و افزود: کسی که استغاثه و دعا می‌کند می‌داند خداوند این قوانین را در عالم قرار داده و هر عمل در این عالم قانونی دارد و به سادگی قواعد نمی‌شکند ولی خدا می‌تواند آنها را تغییر دهد بنابراین یکی از دلایل استغاثه اعتقاد به قدرت خدا است و قدرتی که خدا به ولی الله اعظم داده است.

وی با بیان اینکه از طرفی فرد برای استغاثه باید مبنای معرفت به ولایت حضرت و مأموریت حضرت داشته باشد، گفت: باید به ولایت توجه شود تا استغاثه به خوبی صورت گیرد و با معرفت زیارت کردن برآمده از روایات است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بلا نقش ضعیفی دارد انسان با معرفت استغاثه‌هایی دارد که انسان‌های درگیر بلا ندارند بلکه بلا بهانه و آغازی شده که به در خانه حضرت استغاثه کنند ولی استغاثه به بلا ربطی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عظمت حضرت ولی عصر(عج) به اندازه‌ای بالا است که می‌توانید در عبارات کوتاه به حضرت سلام دهید و سپس همه حاجات خود را از خدا دریافت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ماه رمضان به نوعی ماه امام زمان(عج) است، گفت: از اکنون خود را برای ماه رمضان امام زمانی آماده کنیم بهترین دعا درباره حضرت ولی عصر(عج) دعای افتتاح است که تاکید شده که هر شب خوانده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha