پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید بشیر حسینی

حوزه/ شاعر آیینی و مسئول جامعه ادبی"نیّر" گفت: جوهره اصلی شعر مهدوی و شعر انتظار، اُمید بخشی به آینده ای روشن در پرتو ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین سید بشیر حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) به همه شیعیان و مؤمنان اظهار داشت: موعود و انتظار مهدویت از جمله مباحث بسیار مهم و کلیدی در دین و شریعت ماست به گونه که نه فقط در اسلام و شیعه بلکه در همه ادیان، نوید آمدن مصلح موعود و برپایی حکومت عادلانه با حضور صالحان داده شده است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از شعر و ادبیات در جهت تبیین معارف و آموزه های مهدویت گفت:  اُمید به آمدن منجی موعود و انتظار صحیح در این خصوص، جوهره اصلی شعر مهدوی و انتظار را تشکیل می‌دهد، به این معنا که در این گونه از شعر آیینی، مهم ترین شاخصه همان انتظار است و امیدواری به آمدن حضرت و این که بعد از ظهور ایشان، قسط و عدل در کره زمین فراگیر شده و بشریت روی سعادت و خوشی و رفاه و آسایش واقعی را خواهد دید.

این شاعر آیینی همچنین بیان داشت: به تعبیر یکی از اساتید ما، شعر مهدویت شعر سراسر امید به آینده است و از این حیث باید این امید به آینده بهتر در سایه حکومت ولی خدا در شعر مهدوی موج بزند و البته در کنار این بحث می‌بایست به عناصر و مؤلفه‌های احساسی و عاطفی نیز در حد ضرورت توجه نمود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha