پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
photo_2020-04-10_01-12-05.jpg

حوزه/ فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران گفت: هم اکنون ۴۵۰ نفر از طلاب و نیروهای جهادی مردمی در داخل بیمارستان ها در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی و کادر درمانی هستند.

حجت الاسلام رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فعالیت های قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س)، اظهار داشت: این قرارگاه با درخواست مسئولین حوزه علمیه تهران و هیئت‌های بزرگ استان و با همکاری و مساعدت وزارت بهداشت از ۱۱ اسفندماه شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: چهارده طرح از جمله؛ طرح های همیار سلامت، پیک سلامت، خادم مدافعان  سلامت، صدای سلامت و... به طور عمده معطوف به امداد رسانی به کادر درمانی و بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان تهران، کار ویژه این قرارگاه است.

ارائه خدمات به بیماران کرونایی با هماهنگی وزارت بهداشت

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران با تاکید بر همکاری گروه های جهادی با سیاست های اعلام شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، ابراز داشت: از همان ابتدا معتقد بودم که نباید هیچ قدمی بدون هماهنگی با مجموعه وزارت بهداشت برداشته شود چرا که این کار جهادی با کارهای جهادی در سیل و زلزله متفاوت‌تر است.

وی یادآور شد: در سیل و زلزله موضوع امداد رسانی شفاف و مشخص بود یعنی هر کسی باید یک گوشه از کار را می‌گرفت و جلو می‌برد، اما اینجا به دلیل حساسیت موضوع، ممکن بود اشتباهی انجام گیرد و کار بدتر شود و نه تنها هیچ کمکی صورت نگیرد، بلکه سایر کارها نیز خراب شود، لذا قدم اول این گروه جلسه با مسئولین ذیربط دانشگاه علوم پزشکی و برطرف کردن اشکالات و ابهامات بود.

حجت‌الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در همیاری بیماران کرونایی، گفت: در حالت عادی هر بیمار در بیمارستان یک همراه دارد، اما در شرایط حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم قرنطینه بیماران کرونایی هیچ همراهی در کنار آنان نیست.

اشتیاق طلاب و نیروهای جهادی برای خدمت به بیماران کرونایی

وی افزود: پس کارهایی که به دوش همراه بیمار بود مانند استحمام، لباس عوض کردن و رسیدگی به سایر امور بیمار به عهده پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌ها خواهد بود و این حجم کار را برای آن‌ها چند برابر و ابعاد کاری آن‌ها را سخت‌تر می‌کند و نیاز به نیروی آشنا با محیط بیمارستان برای انجام این کارهای فرعی خواهد داشت تا باری از روی دوش پرستاران و پزشکان برداشته شود.

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران با بیان اینکه شخص بنده نیز از استقبال بالای طلاب جهادگر به خدمت رسانی در کنار پرستاران شگفت زده هستم، گفت: فعالیت های به ظاهر کوچک جهادگران، در یک محیط پر خطر در واقع کار بسیار بزرگی است. کارهایی مانند پرستاری از بیماران کرونایی، برقراری تماس تصویری برای بیماران با خانواده‌هایشان و ارسال وضعیت بیماران با هماهنگی پزشکان برای خانواده‌های آن‌ها از جمله اقدامات جهادگران این قرارگاه است.

وی ادامه داد: شاید در نگاه اول کسی بگوید انجام این دست از کارها بسیار ساده است، اما همین که خانواده‌هایی از نگرانی خارج شوند و بیمارانی نیز افرادی را در کنار خود ببینند آرامشی بی‌بدیل در ذهن و روح آن‌ها برقرار خواهد کرد که در نوع خود در هیچ کجای جهان چنین کارهای بی نظیری انجام نمی شود.

حضور ۴۵۰ نفر از طلاب و نیروهای جهادی در بیمارستان های استان تهران

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به استقبال بسیار خوب داوطلبین برای پرستاری از بیماران کرونایی، گفت: بیش از ۱۷۳۲ نفر از طلاب و نیروهای جهادی مردمی در سایت این قرارگاه به نشانی jsalamat.ir ثبت نام نموده و سازماندهی شده اند. ۷۴۱ نفر پس از آموزش در قالب ۱۰۳۷۰ نفر شیفت در بخش های مختلف در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۴۵۰ نفر از طلاب و نیروهای جهادی مردمی در داخل بیمارستان ها به عنوان همیار در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی و کادر درمانی هستند.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه جهادگران قرارگاه سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران هم اکنون در ۱۱ بیمارستان و ۶ نقاهتگاه در حال پرستاری از بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان این مراکز هستند، افزود: حضور همه جهادگران در بیمارستان ها با مجوز قانونی و با درخواست مسئولین مراکز درمانی بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه های دوخت ماسک و دیگر امکانات بهداشتی، اظهار کرد: در طرح جهاد دوزندگی قرارگاه حضرت نرجس خاتون(س) بیش از ۱۲۳ هزار ماسک و گان و سرپوش تولید شده است که با همکاری سازمان انرژی اتمی استریل و به مصرف کنندگان رسیده است.

طلاب و نیروهای جهادی در لحظات سخت به کمک کادر درمانی آمدند

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران در ادامه با تشریح فعالیت های طلاب و نیروهای جهادی در ارائه خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان های استان تهران، گفت: در طرح همیار سلامت؛ طلاب در اموری همچون کمک به تغذیه بیماران کرونایی، نظافت و شستشوی وسائل بیماران، پیگیری وضعیت بیماران مرخص شده، صحبت با بیماران و بازیابی روحیه از دست رفته آنها، امید آفرینی و برقراری نشاط از طریق مشاوره و طرح های فرهنگی، کمک به بیماران جهت انجام فرائض دینی و... مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: انجام مشاوره های مذهبی برای بیماران کرونایی و کادر درمان، انجام امور شرعی همچون تیمم متوفیان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و نیز ارتباط و دلجوییی از خانواده های متوفی و بیماران از دیگر اقداماتی است که توسط طلاب و نیروهای جهادی استان تهران انجام می شود.

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران با اشاره به خدمات طلاب و نیروهای جهادی در محیط بیمارستان و نقاهتگاه ها، اظهار کرد: نظافت و ضدعفونی کردن محیط بیمارستان، انجام امور اداری داخل بیمارستان، انتقال اقلام وتجهیزات به انبار بیمارستان، کمک به انتقال مرحومین به سردخانه و انجام امور سردخانه ای، انجام خدمات تأسیساتی نظیر تعمیر شیرآلات، کمک در فرآیند پذیرش بیماران، اهدای اقلام بهداشتی به بیمارستان ها، تامین امکانات لازم تا حد توان با کمک خیرین، کمک در تجهیز و آماده سازی نقاهتگاه های بیمارستانی و... از جمله اموری است که توسط طلاب و نیروهای جهادی انجام می شود.

اجرای طرح «خادم مدافعان سلامت» با هدف روحیه بخشی به کادر درمانی

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اجرای طرح «خادم مدافعان سلامت» در بیمارستان ها، عنوان داشت: به منظور تقدیر از زحمات خالصانه پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی بیمارستان ها که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، بر آن شدیم تا با اجرای این طرح قدردان تلاش های ایشان باشیم.

وی افزود: در این طرح برنامه هایی همچون؛ برگزاری جشن های تولد برای کادر درمانی، برپایی برنامه های فرهنگی و امید آفرین، اهدای هزینه ۱۰ سفر کربلا، رسیدگی و دلجویی از پرستاران مبتلا شده با هماهنگی بیمارستان ها، تشکرو دلجویی از خانواده های کادر درمانی و... انجام می شود و همچنان نیز ادامه دارد.

طلاب و نیروهای جهادی هیچگونه حق الزحمه ای دریافت نمی کنند

این روحانی جهادی با بیان اینکه طلاب و نیروهای جهادی هیچ گونه حق الزحمه ای بابت خدمات ارائه شده دریافت نمی کنند، تصریح کرد: علت اینکه طلاب و نیروهای جهادی قبول کردند در کانون خطر حاضر شوند به خاطر این است که احساس تکلیف کردند و وظیفه خود می دانند در این شرایط سخت غمخوار و همراه مردم بوده و نوکری مردم را بکنند.

فرمانده قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تهران با اشاره به استقبال بسیار خوب کادر درمانی و بیماران کرونایی از حضور طلاب و نیروهای جهادی، ابراز داشت: در مدت حضور طلاب و نیروهای جهادی در بیمارستان ها و نقاهتگاه های استان تهران، شاهد بازخوردهای بسیار عالی و مثبت از طرف بیماران و کادر درمانی بودیم و طبق آخرین آمار رضایت بالای ۹۵ درصدی را از حضور طلاب و خدمات ارائه شده شاهد هستیم، به طوری که خواستار ادامه حضور طلاب جهادی در کنار بیماران و کادر درمانی هستند.

حجت‌الاسلام کریمی در پایان بر ادامه فعالیت قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) تا شکست ویروس منحوس کرونا تاکید کرد و گفت: مردم عزیز تهران می توانند جهت همکاری در این طرح خدا پسندانه و آگاهی از خدمات قرارگاه به وب سایت ما به آدرس www.jsalamat.ir مراجعه نمایند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    من بخوام باگروه هایدجهادی برای کمک برم بایدچیکارکنم میشه راهنماییم کنیدلطفا
    • مهدیه IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      به این سایت مراجعه بفرمایید و ثبت نام کنید:jsalamat.ir راستی پیامک های تبلیغاتی‌تون رو هم فعال کنید که اگر پیامی مبنی بر دعوت از شما، ارسال کردند، بتونید مشاهده کنید.