جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

امام‌جمعه بجنورد گفت: مردم ما در جریان مقابله با ویروس کرونا به کمک دولت و مسئولان آمده و خلاقیت و همت بزرگ خود را نشان دادند که این همراهی و همدلی نشانه درخشش و بلوغ یک ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های مجازی بجنورد، با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند ملت ما در جریان کرونا خوب درخشید و از مردم و متولیان قدردانی کردند.

وی افزود: مردم ما در جریان مقابله با ویروس کرونا به کمک دولت و مسئولان آمدند؛ کارگاه‌های خانگی تولید لباس بیمارستانی و ماسک، کارخانه‌هایی که خط تولید خود را به سمت تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی تغییر دادند و مواردی از این قبیل اقدامات زیبایی است که خلاقیت و همت بزرگ مردم ایران را می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در راستای مبارزه با این ویروس، بسیج عمومی در کشور صورت گرفته و ما ازنظر این مسائل اولیه گرفتاری نداریم و در حالی که در کشورهای غربی، دولت‌ها ماسک‌ها را از همدیگر می‌دزدند و فاجعه درست شده است، اما در کشور ما روحیه جهادی و بسیجی موج می‌زند.

وی افزود: در کشورهای غربی صف‌های طولانی در فروشگاه‌ها ایجاد شده، اما مردم ما با بزرگواری و آرامش شرایط را مدیریت می‌کنند و مشکلی از این جهت وجود ندارد که این نشانه درخشش و بلوغ یک ملت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، ایثار صاحبان مغازه ها در بخشش اجاره‌ها، کمک به خانواده‌های مستضعف و اقداماتی از این قبیل را جزء مکارم اخلاقی دانست که در این شرایط خاص ظهور و بروز یافته و باید تداوم یابد.

خادمان مکتب خدا گمنام نیستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهار کرد: هیچ‌کس در عالم اگر برای خدا کار کند گمنام نیست؛ زیرا کسی که در وجود خود معرفت خدا را داشته باشد نامدارترین انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) خدوم بوده و در همه جا خدمت می‌کنند، این سربازان گمنام امنیت ما را تأمین و پشت‌صحنه‌ها را رصد می‌کنند و جامعه هم قدردان خدمات آن‌ها است.

شهید آوینی الگوی تراز هنرمند انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید آوینی، اظهار کرد: این شهید یک هنرمند متعهد بود که روایتگر صحنه‌های زیبای دفاع مقدس شد و هنوز که هنوز است شنیدن سخن او دل‌نشین است؛ زیرا از دل برمی‌آمد و لاجرم بر دل می‌نشست.

وی در ادامه با اشاره به رسالت هنر و هنرمندان، افزود: هنر خودسازی و انتقال مفاهیم در قالب‌های زیبا از ویژگی‌های شاخص شهید آوینی است و انتظار می‌رود هنرمندان خود را با این الگو هماهنگ و تراز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در همه حوزه‌ها باید هنر متعالی را در جامعه دینی نهادینه کنیم تا در همه زمینه‌ها دست برتر را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هنر ما باید پیام داشته باشد و صرف سرگرمی نباشد، خاطرنشان کرد: در تولیدات هنری، باید بار انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی و انسانی آن‌قدر بالا باشد که انسان‌ها با دیدن این هنر متحول شوند.

مسجد پلکان عروج و معراج بشریت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه آخر ماه شعبان، اظهار کرد: دهه آخر ماه شعبان، دهه امور مساجد و غبارروبی از این اماکن مقدس نام‌گذاری شده است، ما در سال‌های گذشته دهه پایانی ماه شعبان را به غبارروبی مساجد و آماده‌سازی این اماکن برای ورود به ماه رمضان اختصاص می‌دادیم اما امسال گرد غربت در مساجد ما وجود دارد و مساجد ما غریب هستند.

وی افزود: امیدواریم به برکت امام زمان (عج) این مسائل و مشکلات مربوط به بیماری کرونا برطرف شده و بار دیگر شاهد حضور مردم و رونق مساجد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش مساجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مسجد اَبَرتشکیلات جامعه اسلامی بوده و جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد، جایگاهی که به‌صورت توأمان عبادی، تربیتی، علمی، مدیریتی، ارتباط اجتماعی، تحلیل سیاسی و ... است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: این پایگاه که مؤثری در پیشرفت و بالندگی جامعه دینی دارد باید تقویت شود و ارکان اربعه آن با هم هماهنگ باشند؛ زیرا مساجد پلکان عروج و معراج بشریت بوده و باید همواره برای هدایت و رشد انسان‌ها آماده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاهرخ IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    ندرخشیدن بلکه دسته دسته مردن و در گورهای دسته جمعی خانه گزیدند