جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20200410190345-5.jpeg

حوزه/ جمعیت العمل الاسلامی بحرین گزیده ای از سخنرانی شیخ احمد الجمری از معارضان بحرینی تحت عنوان آل خلیفه اعداء الله ( آل خلیفه دشمنان خدا ) را به همراه گزارشی از مساجد تخریب شده بحرین منتشر کرده است.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ احمد الجمری که از معارضان بحرینی است از ابتدای انقلاب بحرین از سوی آل خلیفه محکوم به اعدام شده و نزدیک به ۱۰۰ سال زندانی محکوم شده است. وی از مهاجران بحرینی است که در کربلا به سر می برد.

در گزیده و افتتاحیه سخنرانی این معارض بحرینی آمده است:

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَیٰ فِی خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِینَ ۚ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیم

آل خلیفه جنایت بزرگی در حق خداوند و بندگانش مرتکب شد و مصداق همین آیه قران کریم هستند که آنها را اینچنین معرفی کرده است. (و کیست ستمکارتر از آن که مردم را از ذکر نام خدا در مساجد منع کند و در خرابی آن اهتمام و کوشش نماید؟ چنین گروه را نشاید که در مساجد مسلمین در آیند جز آنکه (بر خود) ترسان باشند. این گروه را در دنیا ذلت و خواری نصیب است و در آخرت عذابی بزرگ)

آل خلیفه ۳۹ مسجد از مساجد شیعیان را تخریب کرد آن هم به خاطر انتقام گرفتن از آنها که به دنبال مطالبات بر حق و حقوق بشری خودشان در زمینه عدل و مساوات و عدم تبعیض نژادی بین آنها و بقیه ساکنان بحرین بودند که قدیمی تر از شیعیان نیز نیستند. آل خلیفه‌ی اشغالگر مهاجر هستند و وارد بحرین شدند.

این اقدامات و برنامه های جنایات آمیز آل خلیفه در تخریب مساجد از ۲۵ مارس ۲۰۱۱م با تخریب دو مسجد الکویکیبات در الکوره و العلویات در الزنج آغاز و با تخریب مسجد الفسله در عالی و در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۱م پایان یافت.

آثار این جنایت قبیح همراه با اصراری عجیب و محاربه با خدا و ممانعت از بازسازی هر مسجدی که مومنان خواهان ساخت دوباره آن بودند ادامه یافت. آخرین اقدام مزدوران آل خلیفه اشغالگر در روز سه شنبه ۷ آگوست ۲۰۱۸ در تخریب دوباره مسجد العلویات که برای بار دوم ساخته شده بود صورت گرفت و بقایای آن با بولدزرها ازبین رفت.

چگونه این افراد کوته فکر جرات به مبارزه و محاربه با خداوند پیدا کردند آیا نمی دانند خداوند در کمینشان هست؟ آیا نخوانده اند قول خدای عزو و جل را "وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ ۚ إِنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدَادُوا إِثْمًا ۚ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ" و و آیا نمی دانند" إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ یُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ۚ ذَٰلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا ۖ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ. "

تخریب ۳۹ مسجد در بحرین و جلوگیری از بازسازی آنها اصرار بر محاربه با خدا و رسول(ص) الله است و عذاب شدیدی را دیر یا زود به دنبال دارد. از این رو ما این اقدامات را محکوم کرده و قبیح می دانیم و از مومنان می خواهیم که تسلیم نشوند و در برابر این اقدامات کوتاه نیایند و نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دهند تا آنجا که بتوانند مجددا مساجد را بازسازی و آباد کنند تا "ترْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ"

جنایت تخریب مساجد شیعیان در بحرین از سوی دشمنان خدا و انسانیت همچون آل خلیفه، آل سعود و آل زاید لکه ننگی بر پیشانی تاریخ آنها باقی خواهد ماند و همچنین افرادی که یا سکوت می کنند و یا راضی به این اعمال زشت و شاهد این ظلم علیه شیعیان بحرین هستند که به طور خاص این حجم ظلم و بی عدالتی را بر پشتشان تحمل می کنند.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین در ادامه این بیانیه سخنی دیگر از الشیخ المجاهد حبیب الجمری را منتشر کرده است:

یقین داریم که آل خلیفه که گروهی غارتگر و دزد هستند بلکه دین را دستاویزی برای رسیدن به مقاصدشان استفاده می کنند و به هر شکل و به طور کلی بر حدود خداوند و شعائر الهی  همواره تجاوز می کنند. قرآن را می سوزانند و مساجد و حسینیه ها  را تخریب می کنند.

بر همگان مشخص و آشکار است که رژیم آل خلیفه حدود ۲قرن و نیم پیش به بحرین حمله کرد و اگر چه شب ظلم طولانی شده اما آرزوی ما به نور فجر و نابودی آنها است که تا همیشه تلألوء این پیروزی در همه آفاق جلوه گر شده و همه شاهد آن خواهند بود.

لیستی از مساجد تخریب شده توسط آل خلیفه:

مسجد الدویرة از مساجد بسیاری قدیمی و ثبت شده در اداره اوقاف بحرین،مسجد الامام الهادی،مسجد الشیخ الیوسف،مسجد امام الحسن(ع)،مسجد فدک الزهراء،مسجد الامام الجواد(ع)،مسجد امام محمد باقر (ع) و مسجد ابوذر غفاری و مسجد امام صادق(ع).،مسجد المراوحنة، العلویین، ...از جمله مساجد قدیمی بحرین است که به هنگام تخریب توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه به همراه قرآن و کتاب های شریف و مقدس داخل این مساجد یک جا تخریب شده و به همراه آوارهای ناشی از تخریب مساجد با کامیون ها و بولدزرها به مکانی دیگر حمل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha