پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، خواستار بانک جامع اطلاعات نیازمندان در هر استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در راستای فرمایشات الهام بخش و جریان ساز رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت در ماه مبارک رمضان، صبح امروز جلسه نمایندگان ولی فقیه در استان ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور، به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: جهت اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری در کمک به افراد آسیب دیده از لحاظ مادی در بحث بیماری کرونا، سه کار عمده ضروری است که انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، اولین کار را ایجاد بانک اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: ابتدا لازم است یک جامعه آماری جهت تولید بانک اطلاعاتی از نیازمندان در هر استان ایجاد شود. این بانک اطلاعات می‌تواند دائمی باشد و آمار دقیقی از جامعه هدف در اختیار قرار دهد.

امام جمعه بوشهر در ادامه گفت: دومین کاری که باید انجام گیرد، برنامه ریزی و مدیریت جذب منابع نقدی و غیر نقدی است.

وی ادامه داد: سومین و آخرین کار نیز در این رابطه، تنظیم سیستم توزیع مناسب و کارآمد است که ضروری است در این زمینه یک کار سیستمی و منسجم انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: در رابطه با جامعه آماری و تنظیم بانک اطلاعات با سه گروه مواجه هستیم، گروه آسیب دیدگان حمایت شده توسط دولت، آسیب دیدگان حمایت شده غیر دولتی و گروه سوم که خیلی مهم هستند شامل آسیب دیدگانی می شود که حمایت دولتی و غیردولتی نمی شود، روز مزد هستند و بیمه بیکاری نیز ندارند.

وی افزود: گروه سوم که بیشتر جامعه هدف ما هستند باید شناسایی شوند و این شناسایی نیز به اشکال مختلف مقدور است که مهم ترین آن، شناسایی از طریق خیریه‌ها، مساجد و گروه های جهادی است و بهترین سیستم توزیع نیز مساجد هستند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: این کار یک فرصت مناسب جهت ایجاد یک سامانه‌ی دائمی خدمت مواسات نهاد نماز جمعه در تمامی سال است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha