جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه خراسان شمالی با ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مواسات فقط مالی نبوده و میدان مواسات باز و گسترده است، گفت: در این راستا باید ائمه جمعه محور رزمایش مواسات و همدردی با مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در پنجاه و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی، با اشاره به اجرای رزمایش «مواسات» و کمک مؤمنانه و لبیک به فرموده رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در بخشی از دعای ماه شعبان از خداوند می‌خواهیم خدایا قلب من را با اطاعت از خود آباد گردان و من را با سرپیچی از خود خوار مساز، مواسات و همدردی با کسانی که رزق خود را بر آنان تنگ گرفته‌ای روزی‌ام گردان، از آن جهت که از فضل خود به من گشایش عطا کرده‌ای و رحمت خود را بر من گسترانده‌ای.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: یکی از اقسام و مصادیق روزی این است که وقتی کسی از نظر معیشت گرفتار شده و دست ما برای کمک به او باز است، نباید تماشاگر باشیم.

وی افزود: درست است که ما ائمه جمعه پول نداریم، اما جایگاه اجتماعی و اعتماد مردم را داریم و این فضل الهی است، اگر پول مستقیم برای کمک نداریم می‌توانیم به‌گونه‌ای اقدام کنیم که کمک‌های مردمی زیاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در هر حوزه‌ای که کار مسلمانان گیر کرده و ما می‌توانیم با آبرو و اعتبار خود پادرمیانی کنیم باید وارد عرصه شویم، زیرا براساس روایت کسی که برای حل مشکلات برادر دینی خود تلاش می‌کند مانند کسی است که سعی بین صفا و مروه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مواسات فقط مالی نبوده و میدان مواسات باز و گسترده است، تصریح کرد: در این راستا باید ائمه جمعه محور رزمایش مواسات و همدردی با مردم باشند.

وی افزود: قرار شده در رزمایش مواسات در استان‌ها قرارگاهی زیر نظر نماینده ولی‌فقیه و دبیری دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تشکیل شود و این قرارگاه خیران و نیکوکاران مردمی را گردهم جمع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در شهرستان‌ها هم قرارگاه مواسات با محوریت دفاتر ائمه جمعه تشکیل می‌شود تا خیران در قالب این قرارگاه گرد هم آمده و از عید نیمه شعبان تا عید فطر جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه در سطح کشور به‌ صورت مردمی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha