پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبیان

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان گفت: نخستین دوره مسابقات قرآنی تبیان، به صورت مجازی در اصفهان و با رقابت ۱۳۰ نفر از متسابقین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمدمهدی عباسیان در جمع خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری اولین دوره از سلسله مسابقات قرآنی تبیان در اصفهان به صورت مجازی، اظهار کرد: گاهی نگاه به مسابقات قرآن نگاهی نتیجه گرا است، عده ای انتخاب شده و عده ای دیگر حذف می شوند.

وی با بیان اینکه تلاش شده است در این دوره از مسابقات قرآن کریم تبیان هدف از برگزاری این مسابقات انس هر چه بیشتر قرآن آموزان با این مصحف شریف باشد، گفت: اگر این انس با قرآن کریم در بین جوانان بیشتر تحقق یابد گزاره های کلام الهی پناهگاه زندگی آنان قرار خواهد گرفت و بالطبع الگویی برای آحاد جامعه خواهند بود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان تصریح کرد: لذا مسابقات قرآن تبیان با رویکردی جدید در عرصه حفظ قرآن، برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد انگیزه، تربیت حفاظ و مبلغانی توانمند، برپایی رقابتی سالم و جذاب و ارتقای هر چه بیشتر کیفیت محفوظات قرآن‌آموزان به صورت سلسله‌وار طراحی شده است.

وی افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم با توجه به شرایط کنونی و عدم امکان حضور قرآن‌آموزان در مؤسسه به صورت مجازی  برگزار می شود و همه شرکت کنندگان از طریق سامانه اسکای روم قرائت های خود را به سمع داوران می رسانند.

عباسیان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ نفر از برادران و خواهران در این دوره از مسابقات به مدت ۱۲ روز به رقابت می پردازند، خاطرنشان کرد: مدت رقابت هر شرکت کننده ۱۵ دقیقه است که براساس قرعه کشی در روز افتتاحیه اعلام شده، همچنین امکان تماشای تلاوت شرکت کنندگان برای یکدیگر نیز فراهم است.

وی متذکر شد: این دوره از مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار خواهد شد و قرآن آموزان باید توجه داشته باشند که لازمه راهیابی به مراحل بالاتر کسب حد نصاب نمره است که برای مرحله مقدماتی حسن حفظ، نمره ۹۰ به بالا و برای مرحله نیمه نهایی حسن حفظ نمره ۹۵ به بالا است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان عنوان کرد: این مسابقات از ۲۳ فروردین به صورت رسمی آغاز شده و مراسم اختتامیه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha