پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در نامه ای به مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: روحانیون جهادگر در سایه اندیشه های بلند بزرگان حوزه برای مقابله با ویروس کرونا وارد میدان عمل شده اند

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در نامه ای به مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: روحانیون جهادگر در سایه اندیشه های بلند بزرگان حوزه برای مقابله با ویروس کرونا وارد میدان عمل شده اند.

متن نامه به این شرح است :

باسمه تعالی

محضر مبارک حضرت آیت الله اعرافی «مدظله العالی»

مدیر محترم حوزه های علمیه کشور

با سلام و تحیّات؛ در مسیر پرافتخار انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت مبارز به پیشگام بودن در تبعیت از فرامین امامین انقلاب افتخار آفرین بوده اند؛ سربازانی که در کنار رسالت ذاتی خود در امر تبلیغ و اشاعه اسلام ناب محمدی، مرد عمل در میدان جهاد بوده و هستند.

آزمون های الهی و وقوع بلایای طبیعی در کشور؛ طلاب حوزه های علمیه را برآن داشت تا همزمان با فعالیت در سنگر علمی، لباس جهاد و خدمت برتن کنند و در تسکین آلام دردمندان و آسیب دیدگان نقش آفرین باشند. حوادثی همچون سیل در مناطق مختلف کشور و زلزله در شهرها و روستاها تنها بخشی از فعالیت های جهادی علم پژوهان جوان در مراکز علوم دینی است؛ کسانی که مدال سربازی ولایت دارند و در این شرایط خاص کشور برای غلبه بر ویروس منحوس کرونا در کنار کادر درمانی پرتلاش و پرتوان، گروهای جهادی بسیج مردمی و خیران، تلاش های شبانه روزی خود را دوام و قوام بخشیده اند. نمونه این اقدامات جهادی لبیک روحانیت تبریز به فرمان مولای خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز و حضور در وادی رحمت تبریز و تدفین اموات مؤمنین با اصول شرعی و پروتکل های بهداشتی برای بدرقه به خانه ابدی است که مورد توجه و بذل عنایت رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت.

همه طلاب و روحانیون خطه آذربایجان همگام با سایر گروه‌های جهادی در ضد عفونی مناطق، خیابان‌ها و شهرها نقش آفرینی میکنند و با بیان رضایت ولی امر مسلمین جهان از این اقدامات، انگیزه مضاعف برای عمل به اوامر معظم له پیدا کرده اند.

نیک میدانیم که این اقدامات در سایه اندیشه های بلند بزرگان حوزه علیمه به ویژه شخص حضرتعالی به منصه ظهور رسیده است و طلاب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با آمادگی کامل در هر سنگری که کشور عزیزمان ایران اسلامی بدان نیاز داشته باشد با گذشتن از جان و مال به وظایف محوله خود عمل خواهند کرد.

با آرزوی توفیقات روز افزون؛ سربلندی حضرتعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم./

سید محمدعلی آل هاشم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha