جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران

حوزه/ مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر از طلاب تهرانی در پی فراخوان و ثبت نام به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی در عرصه های مختلف از جمله پرستاری از بیماران کرونایی، تغسیل و تجهیز اموات کرونایی و... می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم و آغاز سال جدید، با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و اقدامات این مرکز، اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه دبیر ستاد مواجهه با حوادث غیر مترقبه استان نیز می باشد در همان اوایل بروز و شیوع این ویروس تشکیل جلسه فوری را در دستور کار خود قرار داد و این نشست با حضور اکثریت مسئولین نهاد های حوزوی استان، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر و دیگر مسئولین استانی تشکیل شد.

وی افزود: یکی از ثمرات این نشست حضور چشمگیر نیروهای جهادی طلاب خواهر و برادر در میان مردم می باشد و هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر از طلاب علاقه مند در پی فراخوان و ثبت نام به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی می باشند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران، ابراز داشت: همچنین همانند حوادث سیل که در سال گذشته اتفاق افتاد مرکز خدمات حوزه های علمیه جزو اولین نهادهایی بوده که اقدامات ارزشمندی داشته است و در این حادثه و شیوع این ویروس با هدایت ها و تدابیر ارزشمند ریاست مکرم مرکز خدمات حوزه های علمیه، قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در ستاد این مرکز افتتاح شد و در استان های مختلف نیز توسط رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ابلاغ گردید که تشکیل شود و اقدامات جهادی خود را آغاز نمایند که در تهران نیز این قرار گاه با حضور اعضای محترم آن برگزار شد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات و مصوبات قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران پرداخت و اظهار داشت: فراهم نمودن زمینه عدم حضور طلاب در مرکز خدمات استان و ارائه راهکارهای مناسب جهت ارائه خدمات مجازی، مکاتبه های جداگانه با رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی، فراخوان طلاب جهت انجام امورات شرعی در بهشت زهرا(س) و بیمارستان های میزبان بیماری کرونا، پیگیری روند درمانی طلاب مبتلی به بیماری کرونا و متوفیان جهت بستری و ترخیص و تشیع و تکفین، ارتباط مستمر با بیمارستان ها و رصد طلاب بستری در بیمارستان های تهران و ارتباط مستمر با خانواده های این عزیزان، از جمله اقدامات مرکز خدمات بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اقدامات مرکز خدمات حوزه های علمیه در بررسی وضعیت بیمه و دیگر مسائل گروه های جهادی، گفت: تهیه و شناسایی مشخصات فردی گروه های جهادی طلاب فعال در سطح شهر و استان تهران، تشکیل و سامان دهی گروه های جهادی، توزیع بسته‌های بهداشتی شامل دستکش، مایع ضدعفونی کننده و ماسک بین گروه‌های نیازمند، تهیه ۱۵۰بطری مایع ضد عفونی کننده برای ارسال به نیازمندان، بازدید از محل فعالیت طلاب جهادی فعال در عرصه تغسیل و تکفین، شناسایی و معرفی فروشگاه‌های خرید اینترنتی معتبر در سایت مرکز خدمات و کانال پیام رسان این مرکز جهت استفاده طلاب و خانواده‌های آنان، از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) مستقر در مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران بود.

وی در پایان با بیان اینکه در صورت نیاز، منازل بیماران یا متوفای کرونایی و همچنین ساختمان مرکز توسط گروه‌های جهادی ضد عفونی می شود، خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع سبد کالا در میان خانواده های تحت پوشش نیازمند و دیگر اقدامات که در گزارشات آتی خدمت طلاب معزز و گرامی اطلاع رسانی می شود. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha