چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
عرفانی

حوزه/ دبیر شورای حوزه علمیه قزوین در بازدید از قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین از تلاش های  فعالان عرصه جهاد سلامت به ویژه طلاب جهادی تقدیر و به آنها خداقوت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام  علی اصغر عرفانی، دبیر شورای حوزه علمیه قزوین ضمن بازدید از قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین از تلاش های فعالان عرصه جهاد سلامت به ویژه طلاب جهادی  و حضور پررنگ، هدفمند و معنادار حوزه های علمیه، تقدیر کرد و گفت: اصول و مبانی فرهنگ غنی شیعی و آداب و تعلیمات انسان سازی اهل‌بیت(ع) در عرصه‌ها و فرصت های حساس خودش را بروز و ظهور می دهد.  

دبیر شورای حوزه علمیه قزوین افزود: فرهنگ غنی شیعه که خاستگاه و جایگاه آن در حوزه های علمیه است و قائم به وجود طلاب، فضلا، اساتید و دانشمندان این عرصه هستند دیده می شود، هنرش در این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند و این در مواقع و مقاطع مختلف مانند دوران هشت سال دفاع مقدس چه در عرصه های سیاسی و اقتصادی و چه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، ظهور پیدا کرده است.  

وی ادامه داد: وقتی تهدید ویروس، مردم را نشانه گرفته و برای پیشگیری و مبارزه با کرونا حتی درب های مساجد بسته و به یک معنا جماعت جهت رعایت فاصله اجتماعی پراکنده شده اند، از دل همین فاصله ها نقطه وحدت خودش را نشان داد.  

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: طلاب و فضلای عزیز که نماد عرصه وجودی عالم معنا و فرهنگ شیعی هستند، در شرایطی که مردم به عنوان شرکت در پویش در خانه بمانیم، خانه نشین شده بودند به میدان آمده و عرصه را خالی نگذاشتند و این پیامش به مراتب عمیق تر و تأثیرگذارتر از تبلیغات در عرصه محرم و ماه مبارک رمضان است.  

دبیر شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به حدیث «مَن یُحِبُّنا فَلیَعمَل بِعَمَلِنا» از ولی عصر(عج)، اظهار کرد: این حدیث در طلاب جهادی مصداق پیدا کرده و سربازان عاشق امام زمان(عج) به آن رفتاری که ائمه داشته اند بدون هیچ چشم‌داشت، حاشیه و بار تبلیغاتی، ذات عمل مقدس را تزریق کرده اند که به این عزیزان خداقوت می گویم و امیدوارم خداوند متعال ما را هم مشمول ثوابی که به این عزیزان عنایت فرموده، قرار دهد.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha