جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز ارتش

حوزه/ بی‌شک مقایسه ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های سایر کشورها و حتی مقایسه آن با ارتش قبل از انقلاب، ظلم به این کالبد توانمند است زیرا جایگاه فعلی ارتش، شانیت الگو و تندیسی افتخار آفرین است که دکترین‌های نوین نظامی بدنبال شناخت و رمزکاوی موفقیت‌های آن هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

قاموس موفقیت ارتش جمهوری اسلامی ایران فراتر از ادبیات صرف نظامی است.

وجود نیروهای مسلح در همه نظام‌های سیاسی، لازمه‌ی اقتدار محسوب می‌گردد و امروزه این اتفاق وجود دارد که ارتش از عناصر اصلی “قدرت ملی” است و برخورداری هر نظام و حاکمیتی از آمادگی نظامی در سایه وجود یک سازمان نظامی توانمند ضرورت دارد و دولتها، وجود نیروهای مسلح را پیش‌نیازی برای بقای ملی خود می‌دانند.

با مجاهدت‌های امام راحل، انقلابی متاثر از بینش عمیق توحیدی در سایه ایثار و مقاومت به ثمر نشست که این نظام اسلامی نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه چون در اهداف و آرمان‌هایش با دشمنان داخلی و خارجی متعددی مواجه شده، نیازمندی‌اش به نیروهای مسلح قوی و توانمند بیش از سایر نظام‌ها است.

ارتش با الهام از آموزه‌های دینی تغییر ماهیت داده و از عنصری منفعل و متاثر از بیگانگان به مجموعه‌ای توانمند، فعال و تاثیرگذار در معادلات فراملی، ایده‌پردازی نوین و صاحب سبک‌های جدید و خلاق تبدیل شده و به ارتشی متدین از جنس مردم، کنار مردم و برای مردم مبدل گردید و همانند کوهی استوار است که تنها بخشی از آن قابل رویت است و ظهور اقتدار اصلی آن در زمان بروز جنگ، درگیری، بحران‌ها و حوادث خودنمائی خواهد کرد و بخوبی می‌توان بیان داشت که: قاموس موفقیت ارتش جمهوری اسلامی ایران فراتر از ادبیات صرف نظامی است.

تحریم‌ها نتوانسته در عزم و اراده این مجاهدان عرصه‌های سخت، خللی وارد نماید و دوران گذار را به خوبی طی نموده و به ارتشی بی‌بدیل و حرفه‌ای تبدیل شده و با تجربه اندوزی عملی از دفاع مقدس، عملیات‌های سنگین و فرصت‌سازی، برتری خود را نسبت  به شبیه‌سازی عملیات‌های مختلف، بهرمندی از نرم افزارهای بازی جنگ و تبلیغات هالیودی به رخ جهانیان کشید.

این نیروی مقتدر در تقویت حداکثری و آمادگی مواجهه با دشمن خوش درخشیده و علت موفقیتش در ماموریت‌ها، راهبردها، ساختار و عملکرد مدیریت سازمانی؛ خودباوری، معنویت‌مداری و ولایت‌محوری بوده و با ارتقاء روز افزون توانمندی‌های معنوی و امکانات مورد نیاز، در تراز انقلاب اسلامی قرار گرفته و در تحقق گام دوم انقلاب به عنوان بازویی قدرتمند حامی و مدافع منافع ملی است.

بی‌شک مقایسه ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های سایر کشورها و حتی مقایسه آن با ارتش قبل از انقلاب ظلم به این کالبد توانمند است زیرا جایگاه فعلی ارتش، شانیت الگو و تندیسی افتخار آفرین است که دکترین‌های نوین نظامی بدنبال شناخت و رمزکاوی موفقیت‌های آن هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدری همچون سپهبد شهید قرنی تا سپهبد شهید صیاد شیرازی و سایر شهدای ارتش، ۲۹ فروردین روز ارتش را به همه پیش‌کسوتان، فرماندهان، درجه داران، کارکنان و سربازان جان برکف تبریک گفته و سلامتی و پیروزیتان را در سایه عنایت خاصه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و فرمانبری به سکانداری ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی از خداوند منان خواستارم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طه IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام علیکم احسنت