جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سامانه تلفنی

حوزه/ رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اعلام کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند در تماس با سامانه تلفنی ۸۹۵۱۱ آموزش‌های لازم در بحث کرونا را فرا بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علیرضا زالی با اعلام این خبر، گفت: یکی از مباحث ستاد مقابله با کرونا در تهران این بود که دریچه‌ای برای ارتباط با مردم داشته باشیم تا هم بتوانیم نظرات آن‌ها را دریافت کنیم و هم بتوانیم از سامانه جامعی بهره‌مند شویم، تا از طریق تماس‌های تلفنی با مرکز جامع سلامت این ستاد بتوانیم به مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس سامانه تلفنی ۸۹۵۱۱ راه اندازی شد که افراد می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و بسیاری از هشدارها، مسائل مراقبتی و آموزش‌های لازم را دریافت کنند که از طریق همین تماس تلفنی نزدیک‌ترین مراکز مراقبتی سلامت و بهداشتی - درمانی هم قابل جستجو است.

دکتر زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این سامانه با سامانه ۴۰۳۰ چه تفاوتی دارد؟ افزود: سامانه تلفنی ۸۹۵۱۱ بیشتر جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد، اما سامانه ۴۰۳۰ در بحث غربالگری ورود می‌کند.

وی در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه بیشتر فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در استان تهران جزو چه اقشاری از جامعه بوده اند؟ گفت: در بررسی که در تهران انجام شد، عمده فوتی‌های ما مربوط به افراد ضعیف‌تر جامعه به لحاظ اجتماعی و اقتصادی است، اما بیشترین عامل علاوه بر این بحث، بیماری‌های زمینه‌ای و بحث سن بوده است.

دکتر زالی ادامه داد: در پژوهش‌ها به این نتیجه رسیدیم که مهمترین عامل مرگ و میر به ترتیب سن و بیماری‌های زمینه‌ای (دیابت، بیماری تنفسی و قلبی - عروقی) بوده است.

وی درباره جنسیت فوت شدگان هم گفت:​ ۶۰ درصد فوت شدگان مرد هستند.

 «پلاسما درمانی» روش درمانی تایید شده در مجامع جهانی

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: استفاده از پلاسمای افراد بهبود یافته روشی کاملا علمی و تایید شده در مجامع جهانی است و ما هم این روش را در کنار سایر روش‌های درمانی اجرا می‌کنیم که در حال بررسی نتایج آن هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حبیبه صفری IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    باسلام وعرض خداقوت .جمعیت بالای مقابل درب پیشخوان های دولت قبل ازساعت هشت جهت سجام وکارگزاریها غرب شهر تهران از جمله محله تهرانسرقابل بررسی می باشد.همچنین حضور اولیاء دانش آموزان جهت ثبت نام پایه اول،هفتم ودهم.که با حضور خود دانش آموز انجام می شود.لطفا رسیدگی کنید.متشکرم
  • شهروند IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    باسلام. فدراسیون سوارکاری ایران یک کلاس حضوری اجباری_ آکروبات روی اسب را در استان البرز_ساوجبلاغ_ اعلام کرده که حضور ازسراسر کشور الزامی است، علت این اجبار چیست؟ چرا در این شرایط بحرانی کرونا و وضعیت قرمز یا هشدار اکثر استانها، تجمع حضوری استانها را اعلام کرده است، ایا سلامتی مردم یا ورزشکاران مهم نیست!!!؟؟؟ لطفاً مسئولین پی گیری کنند.باتشکر.
  • شهروند IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    باسلام. فدراسیون سوارکاری ایران. کلاس حضوری واجباری آکروبات روی اسب را در استان البرز برای هفته اینده، دوم وسوم مرداد اعلام کرده علت این حضور الزامی یا اجبار چیست؟ ایا سلامتی مردم و ورزشکاران مهم نیست؟ در شرایط بحران کرونا که اکثر استانها در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، تجمع همه استانها درالبرز_ساوجبلاغ برای چیست؟ لطفاً مسئولین پیگیری کنند. متشکرم.
  • مهدی پورمهانی خامنه IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام و خسته نباشید چرا کسی جلوی غیر قانونی جمع آوری زباله ها رو نمی گیره که مستقیما با آلودگی در ارتباط هستن و محل های خرید زباله ها رو نمی بندن همش شعار داده میشه زدن ماسک ولی این افرد دسکش آلوده ها رو جمع آوری میگنم برای فروش و تعداد این افراد رو به رشد هستن حداقل شما به این مسله رسیدگی کنید ممنون از وقتی که میگذارید
  • محبتی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    این شماره به هیچ عنوان پاسخگویی کارشناس نداره وقتی شماره صفر گرفته میشه به منوی اول باز گردونده میشه و به کارشناس وصل نمیشه
  • عباس علیخانی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام اگر مسئولی این پیام را دریافت میکند اعلام میدارم که سرم خوراکی به روش نانو پلاسما تهیه کرده ام و تا بهال بیش از ۱۰۰نفر مداوا شدن حتی کسانی که تو بیمارستان با ۹۰درصد الودگی بستری بودی خوب شدن. هم پیشگیری هم درمان دارد. آماده ارائه هستم، کسی هست پاسخ بدهد درخدمتم.
  • مرجان فقیهی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    با سلام، عاجزانه خواهش میکنم هرچه زودنر دستور برگزاری ازمونهای دیپلم شهریور 1400 را صادر فرمایید بچه ها همه بلاتکلیف شدن اموزش پرورش منتظر دستور شماست. بدلیل بیماری کرونا امسال بعضی از بچه ها نتونستن بعضی از امتحانات خرداد رو بدن و قرار شد ازشون در شهریور ازمون جبرانی گرفته بشه خواهش میکنم دستور بفرمایید.