جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 896320
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
بیمارستان

حوزه/ حجت الاسلام سلطانیان از حضور خود بر بالین بیماران کرونایی و گذران وقت تنهایی این بیماران با آنها و نشاندن لبخند بر لب آنها می گوید و معتقد است: تقویت روحیه بیماران کرونایی مهمترین داروی تقویت سیستم دفاعی بدن بیماران است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، اجرای طرح «نسیم مهر» یکی از ابتکارات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی اصفهان، است، براین اساس در طول سال و در روزهای عادی، معمولا در هر بیمارستانی یک روحانی مستقر است و به جز برگزاری نماز جماعت در بیمارستان، با حضور بربالین بیماران سعی در ایجاد آرامش روحی آنان دارند و در ایام کرونا نیاز بیماران و حتی کادر درمانی به آرامش روحی و روانی دوچندان شد.

خبرنگار ما به سراغ حجت الاسلام سعید سلطانیان، روحانی مستقر در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان رفته و با او درباره فعالیت هایش در این بیمارستان پیش از شیوع ویروس کرونا و پس از آن به گفتگو نشسته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹ سال است که در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) مشغول فعالیت های فرهنگی و اقامه نماز جماعت است، گفت: روحانیون در مراکز پزشکی سه نوع فعالیت انجام می دهند که یکی عیادت روزانه از بیماران، دیگری انجام فعالیت های فرهنگی، دینی و عقیدتی برای کادر درمانی و سومین فعالیتم در این بیمارستان فعالیت در اداره پیوند عضو به عنوان نماینده نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که کار فرهنگ سازی برای اهدای عضو افراد مرگ مغزی را انجام می دهم.

این روحانی جهادی در ادامه بیمارستان الزهرا(س) را تنها مرکز برداشت عضو در استان های چهارمحال بختیاری و اصفهان دانست و ادامه داد: جلسه ای در این زمینه با حضور دکتر صانعی مدیر اداره پیوند بیمارستان و حجت الاسلام صالحیان مسئول امور مساجد در بیمارستان پیش از شیوع ویروس کرونا برگزار شد و جزوه هایی در این زمینه نیز در بین خانواده های مرگ مغزی توزیع گردید.

وی اظهار کرد: در کلیه جلساتی که درباره مرگ مغزی باشد بنده به عنوان نماینده نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اداره پیوند بیمارستان الزهرا(س) باید حضور داشته باشم.

حجت الاسلام سلطانیان  در ادامه از دیگر فعالیت های یک روحانی مستقر در بیمارستان را برگزاری کلاس های اخلاق حرفه ای برای رزیدنت ها، پزشکان و پرسنل بیمارستان اعلام و  و اظهار کرد: چون در مرکز آموزشی - درمانی هستیم روزانه حدود۷ الی۸ گروه کلاس برگزار می شود که یک ربع از این کلاس ها با حضور اساتید پزشکی موضوعات اخلاق حرفه ای بیان و جزوات تهیه شده از سوی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اختیار آنان قرار داده می شود.

وی در ادامه از تخصیص دو بخش به بیماران کرونایی در بیمارستان الزهرا(س) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر بخش های بیمارستان به صورت نیمه تعطیل است و پذیرش ندارند، دو بخش منتخب یک و دو  آی سی یو  به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و ما روزانه به عیادت این بیماران می رویم و به تقویت روحیه آنان و کادر درمانی می پردازیم.

این روحانی جهادی در ادامه خاطره ای در این زمینه نقل کرد وگفت: یک روز با رعایت مسائل بهداشتی به بخش منتخب یک آی سی یو  وارد شدم، دکتر پور احمد که فوق تخصص بیماری های عفونی است در حال ویزیت بیماران بود، بعد از برخورد با دکتر و سلام و علیک؛ او گفت « ما پزشکان با حضور شما روحانیون در این فضا احساس می کنیم تنها نیستیم و شما به ما تقویت روحی می دهید و از شما انرژی می گیریم».

وی ادامه داد: این بیماران حتی خانواده هایشان هم به عیادت آنها نمی آیند و بسیار تنها هستند، وقتی به نزد آنها می روم، خود برای مدت کوتاهی دستگاه اکسیژن را برمی دارند تا با آنها حرف بزنم، سعی می کنم برای لحظه ای لبخند بر لبانشان بنشانم و همین دادن روحیه به آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنان می شود.

حجت الاسلام سلطانیان  در ادامه از تسلی بخشی به خانواده هایی که بیماران خود را در بیمارستان از دست داده اند، گفت و ادامه داد: خانواده هایی که عزیزانشان را در این بیماری از دست می دهند از لحاظ روحی احساس خیلی بدی دارند و ما برای تسلی بخشی و عرض تسلیت نزد آنان می رویم.

وی در ادامه به بیان خاطره دیگری از حضور خود بر بالین بیمار کرونایی پرداخت و ابراز داشت: مدخل ورودی بیماران، اورژانس است که باید پذیرش شوند و بعد در یکی از دوبخشی که گفتم بستری شوند، در این مسیر طبق روال دو نفر راهرو را خلوت می کنند که کسی در مسیر نباشد؛ یک روز بیماری را پذیرش کردند و قصد انتقال آن را داشتند، من با لباس و ماسک مخصوصی که داشتم از راهرو بیرون نرفتم و برخود لازم دانستم کنار تخت بیمار را بگیرم و او را تا بخشی که باید بستری می شد، همراهی کنم.

این روحانی جهادی در پایان گفت: آیت الله العظمی مظاهری از اقدامات انجام شده در این بیمارستان اطلاع دارند و به بنده تاکید می کنند که باید در این جبهه بیش از پیش فعال باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha