جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جماعت

حوزه/ با این نگاه می توان گفت کرونا ثابت کرد اگر مثلا لیگ فوتبال هم نداشته باشیم هیچ مشکلی برای بشریت پیش نمیاد. بلکه اگر مدرسه و دانشگاه هم نداشته باشیم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید!!

به گزارش خبرگزاری حوزه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، انتشار ویروس شبهات علیه دین، شهر مقدس قم و روحانیت نیز شتاب بالایی پیدا کرد و ماهی گیران آب گل آلود، فرصتی مجدد برای نفوذ در اعتقادات مردم پیدا کردند که تمام این شبهات، پاسخ داشته و در شماره های گوناگون به انتشار این پاسخ ها خواهیم پرداخت.

- شبهه

کرونا ثابت کرد اگر نماز جماعت و نماز جمعه نداشته باشیم هیچ مشکلی برای بشریت پیش نمیاد.

- پاسخ

با این نگاه می توان گفت کرونا ثابت کرد اگر مثلا لیگ فوتبال هم نداشته باشیم هیچ مشکلی برای بشریت پیش نمیاد. بلکه اگر مدرسه و دانشگاه هم نداشته باشیم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید!!

اما واقعیت این است که تعطیلی لیگ فوتبال برای فوتبال دوستان سخت است و مشتاق شروع مجدد لیگ فوتبال هستند همانطور که مؤمنین مشتاق نماز جماعت و نماز جمعه مشتقاق برپایی مجدد آن هستند. (با این تفاوت که فوتبال بیشتر یک نوع سرگرمی است، اما عبادت، نیاز روحی انسان برای تشکر از خالق و رسیدن به کمالات انسانی است).

پس اهمیت هر مسئله ای را اولا باید از نگاه هدف و کارکرد آن و ثانیاً از منظر علاقه مندان همان موضوع دید و إلّا از نظر کسانی که هیچ علاقه ای به لیگ های ورزشی، سینما و امثال این ها ندارند، تعطیلی این ها نیز هیچ خلأی برای بشر ایجاد نمی کند.

همچنین کرونا ثابت کرد که برقراریِ نماز جمعه  و مراسمات مذهبی چقدر برای دشمنانِ بشریت مشکل آفرین بوده که با تعطیلیِ آنها اینقدر ذوق زده شده اند و با انواعِ شبهه افکنی سعی در ادامه این تعطیلی دارند.

منبع: کانال پاسخ به شبهات فضای مجازی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha