جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که رزمایش مواسات با محوریت مسجد، مورد تاکید روایات است، گفت: متولیان مساجد نیازمندان محله خود را شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف  طباطبایی نژاد، امروز در جلسه قرارگاه رزمایش مواسات مؤمنانه اصفهان، با اشاره به برخی از روایات درباره کمک و یاری به دیگران، اظهار داشت: این رزمایش، رزمایشی کاملاً اسلامی و مورد تأکید روایات است؛ این طرح با محوریت مساجد انجام و آمار افراد نیازمند توسط مساجد ارائه می‌شود.  

وی با بیان اینکه یکی از بالاترین عبادت‌ها، انفاق است، افزود: براساس آیات قرآن کریم انسان هر کار خوبی را به قیامت ببرد، ده برابر پاداش می‌گیرد، اما انفاق کردن در راه خدا هفتصد برابر و بیشتر پاداش دارد.

 امام جمعه اصفهان عنوان کرد: هدف ائمه جمعه و جماعات و بسیج یکی است و همه قرار است از اقشار ضعیف جامعه حمایت کنند. امام علی(علیه‌السلام) در شب شهادت خود فرمودند که به فقرا برسید و پیوسته از آنان حمایت کنید.

وی ادامه داد: بعضی از کسبه به دلیل شرایط کشور نتوانستد کاسبی کنند و نیازمند وام هستند که بدون شک همه خیران در این راستا باید کمک کنند و از ظرفیت قرض‌الحسنه‌ها و بانک‌ها بهره برد، با پرداخت وام 4 درصد آبرو و کرامت مردم حفظ می‌شود و آنان می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند، همچنین در روایات اسلامی داریم که ثواب قرض دادن بیشتر از هدیه دادن است چراکه فردی که قرض می‌گیرد، تلاش می‌کند آن را بازگرداند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هر یک از مساجد نیازمندان محله خود را شناسایی کنند، یادآور شد: حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی از طریق صداوسیما به اطلاع مردم می‌رسد؛ باید از تلاش‌ها و اقدامات خوب صداوسیما  نیز تشکر کرد.

نمایش ایمان و معنویت مردم در مبارزه با کرونا

وی تصریح کرد: کشورهای مختلف برای تأمین کمترین امکانات بهداشتی و درمانی مشکل دارند و متأسفانه بیماران خود را در راهروی بیمارستان‌ها جای داده‌اند، اما امروز به واسطه همدلی و همکاری همه مسئولان، مردم و خیران خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌شود و این نشان می‌دهد که روح ایمان و معنویت در همه وجود دارد.  

طلاب نقش ارزشمندی در مبارزه با کرونا داشتند

امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت خوب طلاب در مبارزه با ویروس کرونا ابراز کرد: حضور طلاب در میان مردم و در فعالیت‌های جهادی بار دیگر ثابت کرد که طلاب در کنار مردم هستند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، آنان کار بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اند و امیدوار هستیم همه ما از این امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون بیایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha