جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 896925
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
شبه قاره

حوزه/ برنامه این هفته «شبه قاره»(The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی به بررسی میراث استعمار انگلیس در هندوستان خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه به تهیه کنندگی حسین مهدیان ضمن واکاوی علل رواج دیدگاه برتری سفیدپوستان بر دیگر نژادها توسط کشورهای استعماری مانند انگلیس در میان مردم شبه قاره، نقش سیاستمداران هندی در مبارزه علیه ترویج و گسترش این دیدگاه را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

در این برنامه ضمن مروری بر تاثیر صنعت فیلمسازی در هند بر ترویج برتری سفیدپوستان بر دیگر نژادها به بررسی شکل گیری بازارها و صنایع پرسود برای انگلیس در پی گسترش دیدگاه های مرتبط با برتری های نژادی پرداخته خواهد شد.

این برنامه همچنین با اشاره به خشونت های اخیر علیه مسلمانان در دهلی، دلایل رویارویی افراط گرایان در هند با مسلمانان، تلاش آمریکا برای نادیده گرفتن مسلمانان در طرح معامله قرن و قدمت حضور مسلمانان و تاثیرات درخشان آن در فرهنگ و تمدن هند را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

«شبه قاره» با اجرای محمد جان حسین جمعه 5 اردیبهشت ساعت 18:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

تکرار این برنامه شنبه ساعت 11:00 و 17:00 ، یکشنبه ساعت 01:00 بامداد، 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 12:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha