جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خطاط

حجت الاسلام خطاط گفت: حوزه علمیه اصفهان در شرایط موجود توانسته است با بهره برداری از سامانه آنلاین، برنامه های آموزشی خود را با وقفه ای بسیار کم دوباره آغاز کند به نحوی که اکنون توانایی برگزاری بیش از ۲ هزار کلاس آنلاین به صورت همزمان در حوزه علمیه اصفهان وجود دارد.

 حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با مغتنم شمردن فرصت‌ها در هنگام بلایا، گفت: در این زمان که بیماری کرونا وجود دارد، می‌شود با نگاه فرصت هم به آن نگریست، البته از خداوند متعال دفع این بیماری را از جامعه خواستاریم.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا حوزه علمیه اصفهان تصمیم گرفت منطبق با شرایط ایجاد شده فعالیت‌های خود را ادامه دهد و از همان روزهای اول اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی برای طلاب به صورت فایل صوتی در فضای مجازی کرد، بر این اساس دستورالعمل‌های لازم تهیه و به مدارس علمیه ابلاغ شد تا برنامه درسی آنها با کمترین وقفه مجددا اجرا شود.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان گفت: در این راستا حوزه علمیه اصفهان درصدد تهیه سامانه تشکیل کلاس‌ها به صورت آنلاین برآمد و برای این منظور با شرکت‌ها و مراکز علمی مختلفی مذاکرات و نشست هایی برگزار شد و نرم افزارهای متعددی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت حوزه علمیه اصفهان نرم افزاری را به خدمت گرفت که در حال حاضر امکان اداره کردن بیش از ۲ هزار کلاس آنلاین را دارا است و همچنین در صورت نیاز، توانایی برگزاری آزمون های غیرحضوری را نیز دارد.

حجت الاسلام خطاط گفت: نخستین جلسه آنلاین توسط مسئولان آموزش مدارس علمیه استان اصفهان که ۴۰ نفر به صورت آنلاین حضور داشتند، برگزار شد و در این جلسه مباحث آموزشی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی با اشاره به بحث امتحانات حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد و بررسی همه جوانب، بنا بر این شد که امتحانات مرحله دوم به صورت غیرمتمرکز بعد از ماه مبارک رمضان در مدارس دارای شرایط لازم برگزار شود و طلابی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، در امتحانات سال آینده شرکت خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در رابطه با آزمون های شفاهی طلاب، گفت: امتحانات شفاهی طلاب نیز به صورت ثبت نام در سامانه و مشخص شدن زمان دقیق آزمون در حال برگزاری است.

وی در پایان به بیان دو نکته پرداخت و گفت: نکته اول که لازم است به آن اشاره شود برقرار بودن کلاس‌های آنلاین پایه های ۱ تا ۶ حوزه علمیه در ماه مبارک رمضان است و در پایه های بالاتر با توافق طلاب با اساتید تصمیم گیری خواهد شد و در صورت اتمام محدوده درسی، اتمام نیم سال را خواهیم داشت و طلابی که به صورت ارتقائی انتخاب درس داشته اند نیز در نیمسال دوم نیز به همین شکل ادامه خواهند داد، نکته دوم اینکه در شرایط موجود، بانک صوتی تدریس اساتید نیز در حال جمع آوری است که در جهت استفاده طلاب و سابقه نحوه تدریس آنها در آینده مورد بهره برداری خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    خواهش میکنم امتحانات را یا توصیفی کنید یا مجازی