جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزارت اوقاف مصر

حوزه/ در فضای مجازی گفته شده که وزارت اوقاف مصر از پخش قرآن، پیش از اذان مغرب که رسمی هر ساله بوده، ممانعت کرده و اعلام کرده که از بلندگوی مساجد فقط باید اذان مغرب پخش شود و پخش قرآن پیش از اذان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پس از انتشار ویروس کرونا و با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، در میان اهل‌سنت بحث تعطیلی نماز تروایح مطرح شد و در اکثر کشورها و از سوی مراکز تصمیم‌گیر، تعطیلی برگزاری نماز جماعت تراویح اعلام و در برخی موارد نیز دربارۀ برگزاری آن در مساجد کوچک و ضمن رعایت ضوابطی اعلام نظر شده است.

در کشور مصر هم اعلام شده  بود که نمازهای جماعت و نماز تراویح برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزار نمی‌شود. اما علاوه بر این، در فضای مجازی گفته شده که وزارت اوقاف مصر از پخش قرآن، پیش از اذان مغرب که رسمی هر ساله بوده، ممانعت کرده و اعلام کرده که از بلندگوی مساجد فقط باید اذان مغرب پخش شود و پخش قرآن پیش از اذان نیز ممنوع است.

این خبر، خشم کاربران فضای مجازی مصری را در پی داشته و کاربران خواستار برکناری وزیر اوقاف مصر، محمد مختار جمعه شده‌اند، چرا که به گفتۀ بسیاری از فعالان فضای مجازی مصری، وزارت اوقاف از شرایط پیش آمده سوء استفاده کرده و در صدد است آنها را از فضای روح انگیز ماه مبارک رمضان محروم کند.

به همین علت، کاربران فضای مجازی از عموم مردم مصر خواسته‌اند برای خنثی کردن این اقدام، پیش از اذان مغرب از بالکن‌ها و بهارخواب‌های منزلشان قرآن پخش کنند. کاربران فضای مجازی معتقدند که تعطیلی نمازهای جماعت و نماز تراویح می‌تواند توجیه بهداشتی داشته باشد و علی‌رغم دشواری، به علت شرایط پیش آمده، پذیرفتنی است اما تعطیلی پخش قرآن از مأذنه‌ها ربطی به شیوع کرونا ندارد.

پس از این بود که وزارت اوقاف مصر بیانیه‌ای صادر و در آن تأکید کرده است که نظر وزارت اوقاف دربارۀ تعطیلی جمعه و جماعات همان چیزی است که در سایر کشورهای اسلامی مطرح شده و اجراء می‌شود و نباید به اخبار کذبی که فضای مجازی شایع می‌شود، توجه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha