پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خدمت به مردم منحصر به تبلیغ لسانی و نوشتن کتاب نیست، بلکه هر چه باعث اعتلای کلمه الله شود را باید از وظایف ذاتی طلاب برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اقدامات جهادی طلاب در مبارزه با کرونا، اظهار داشت: به طور کلی هر چیزی که زمینه را برای تبلیغ دین و ترویج احکام الهی فراهم کند، جزء وظیفه ذاتی طلاب است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که اهل بیت (علیهم السلام) نیز به ما انجام آن را سفارش کرده‌اند، این است که اگر می‌خواهید امر ما را احیا کنید و دین را تبلیغ کنید؛ حرف نزنید، عمل کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز فرصت برای عمل فراهم شده است، خاطر نشان کرد: امروز زمینه برای آنکه ما با عمل خودمان نشان دهیم که آموزه‌های دین و احکام دارای چه اثراتی است، محیا شده و روحانیون می‌توانند عملا به مردم خدمت کنند و به یاد داشته باشند که این خدمت همان تبلیغ دین است.

وی، حضور در صحنه‌های مختلف خدمت رسانی را وظیفه ذاتی طلاب برشمرد و گفت: بالاترین تبلیغ برای دین این است که مردم ببینند، روحانی که که دم از خدمت به مردم می‌زند و در بالای منبر و سخنرانی‌ها، خدمت به عیال الله را ارزشمند می داند، خود در میدان عمل پیش قدم خدمت رسانی شده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه خدمت طلاب زمان و مکان خاصی ندارد، ابراز داشت: خدمت به مردم منحصر به تبلیغ لسانی و نوشتن کتاب نیست، بلکه هر چه باعث اعتلای کلمه الله شود را باید از وظایف ذاتی طلاب برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: قطعا زمانی که مردم حضور طلاب در صحنه های مختلف خدمت رسانی و حضور داوطلبانه در بیمارستان‌ها را می‌بینند، این کار را باید اعتلای کلمه الله دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از خدمات جهادی طلاب، مطرح کرد: از همه طلابی که با قصد قربت وارد میدان شده‌اند و با تشکیل قرارگاه و حضور در مراکز درمانی و ضد عفونی کردن معابر، و غسل و تدفین اموات مشغول هستند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم همه ما بتوانیم در مسیر اعتلای کلمه الله قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha