جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن بابایی-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه از اجرای ۲۴ برنامه تبلیغی، عقیدتی بر بستر فضای مجازی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: بار دیگر ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا فرا می‌رسد و مردم خداجو و مؤمن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

وی ادامه داد: معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر ایران اسلامی حاکم می‌شود که همگان با شوق درصدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: بی‌تردید امسال نیز اگرچه با شرایط موجود، ماه مبارک رمضان حال و هوای متفاوتی دارد چرا که تنها راه مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال است و طبیعتاً در این شرایط برگزاری هر گونه برنامه که باعث تجمع افراد شود می‌تواند به ادامه‌دار شدن وضعیت کمک کند.

وی تأکید کرد: از سکوت و خلوتی خیابان‌های تمام شهرها در شب و روز پیداست که در ماه رمضان هم باید با حفظ همین فاصله‌ها و نکات بهداشتی مقابله با کرونا را ادامه داد. با این حساب امکان این که در ماه رمضان انتظار برگزاری برنامه‌های مرسوم مذهبی را داشته باشیم وجود ندارد.

حجت الاسلام بابایی افزود: اما  همانند سال‌های گذشته، مردم مؤمن و پارسا با فرا رسیدن ماه مبارک خود را آماده می‌کنند تا با شعور و شعف وصف‌ناپذیر در مهمانی خدا شرکت کنند و از این فرصت بی نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را ببرند، ما در این عصر موهبتی به نام فضای مجازی داریم که این روزها ظرفیت‌های آن به خوبی شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری هم در پیام نوروزی‌شان فرمودند که فرصت فضای مجازی را باید دریافت. ما می‌توانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتباط با محیط‌های معنوی استفاده کنیم، مجموعه‌های متخصص حوزه رسانه و فضای مجازی و فناوری اطلاعات باید اپلیکیشن‌ها و محصولاتی در این زمینه تولید کنند که در این ماه برای انجام اعمال مذهبی و دینی مورد استفاده مردم قرار بگیرد؛ از این رو اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با تبریک فرارسیدن این ماه بزرگ براساس وظایف مکتبی و قانونی، رعایت نکات زیر را به عنوان دردنامه اشتیاق یادآور می‌شود.

۱ ـ مبلغان و مبلغات:

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفی بِاللَّهِ حَسِیباً. احزاب، ۳

همان کسانی که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند و از او می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند. و خدا برای حسابرسی کفایت می‌کند.

وی در این متن یادآور شد: مبلغان و مبلغات امسال اگر چه به خاطر شرایط موجود از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ محروم شدیم و نتوانستیم بصورت حضوری بهره مند شویم و اگر چه مراسم سنتی و معنوی اعزام مبلغ بصورت رسمی اجرا نشد اما با روش نوین مبلغ مجازی و طرح از منبر تا ممبر ان شاءالله بتوانیم به وظیفه و تکلیف تبلیغی خود در محیط شبکه های اجتماعی و فضای مجازی موفق باشیم.

۲ ـ مدیران، مربیان و متربیان مراکز و مؤسسات قرآنی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه  عنوان کرد: در شرایط موجود که امکان برگزاری جلسات با صفای قرآنی، جلسات جزءخوانی، تفسیر و آموزش را نداریم همه به پا خیزیم و برای خدا و شادی دل پیامبر(ص) و چشیدن مزه قرآن و چشاندن آن مزه به دیگران یک نهضت قرآنی مجازی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برپایی محافل قرآن در منازل را جدی بگیریم و همچنین تشکیل کانون‌های قرآنی در بلوک‌های مسکونی را چنانچه در بلوک‌های مسکونی پرچم قرآن زده شود در مردم تأثیرگذار است، قرآن را به منازل ببرید نه اینکه بر طاقچه بگذارید، همچنین مؤسسات و مراکز قرآنی نباید تنها تشخص تابلویی در جایی پیدا کنند، بلکه به محلات بروید. کسانی که توان تدریس تفسیر دارند تفسیر را وارد حوزه شبکه های پیام رسان نمایند، اهل منبر نیمی از سخنرانی مجازی خود را به بیان آیات قرآن اختصاص دهند.

۳ ـ مداحان اهل بیت علیهم‌السلام

حجت الاسلام بابایی اذعان کرد: لذا عزیزان مداح و ذاکر اهل بیت(ع) اکنون که از حضور و برگزاری جلسات با صفای دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و جلسات ذکر دلنشین اهل بیت(ع) محروم هستیم فضای مجازی فرصت مناسبی است تا با برگزاری هیئت مجازی  و هنرهای موجود در این فضا را از دست ندهیم با حضور فعال در فضای مجازی مخاطبین خود را از بوی عطرآگین فضای معنوی ماه رمضان بهره مند کنیم .ضمنا اعزام مداح به مجالس مذهبی خانگی با حداکثر پنج مخاطب در برنامه های امسال پیش بینی شده است.

۴ ـ مدیران هیئات مذهبی

وی ابراز کرد: هیات های مذهبی، تشکل‌های مردم نهادی هستند که در تعمیق معنویت و دفاع از اسلام تأثیر بسیار دارند، هیات های مذهبی شبکه های اجتماعی عظیم و قدرتمند جهان اسلام به شمار می روند که یکی از نتایج فعالیت مساجد و هیات های مذهبی، شبکه‌ سازی و جریان‎ سازی در جامعه اسلامی است، هیات های مذهبی کانون ‌های اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات مردمی بر محور خداوند و اهل بیت(ع) هستند که از آنها می توان برای انسان سازی، بصیرت آفرینی و بسترسازی به منظور ایجاد تمدن اسلامی، بهره گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان امسال که با شرایط ویژه آغاز می شود وظیفه هیئات مذهبی را چندین برابر می کند در سال جاری اگر چه از جلسات با صفای مذهبی هیئات مذهبی محروم هستیم اما مدیران محترم هیئات مذهبی با آشنایی به وظایف خود نسبت به رزمایش مواسات، طرح کریمانه، افطاری ساده برای نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی و.....دلسورانه به میدان خواهند آمد و ماه مبارک رمضان به یادماندنی را رقم خواهند زد.

وی بیان کرد: با توجه به فراهم نبودن شرایط برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی مختلف و به ویژه اطعام‌دهی‌های مرسوم ماه رمضان، افرادی که هر سال در این ماه نذر خود را در قالب کمک به مجالس و محافل دینی و هیأت‌ها یا برپایی سفره‌های افطار برای بستگان یا اطرافیان خود برگزار می‌کردند، امسال می‌توانند هزینه‌ها را به امور خیریه و کمک به نیازمندان و به ویژه اقشار کم‌درآمدی که این روزها شرایط اقتصادی مناسبی ندارند اختصاص دهند.

حجت الاسلام بابایی افزود: کرونا با تمام دشواری‌ها و تلخی‌هایی که دارد، فرصت‌هایی را هم ایجاد کرده که اگر از آن‌ها به درستی استفاده ‌شود، می‌توانند آغازی برای نهادینه شدن برخی رفتارهای درست اجتماعی باشند.

نکته پایانی:

برنامه های ستاد عملیات رمضان المبارک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه جهت اطلاع مردم خوب و شریف این شهرستان به این شرح است:

ردیف

نام برنامه

موضوع برنامه

شیوه اجرا

مکان اجرا

۱

از منبر تا ممبر

اعزام مبلغ

مجازی

شبکه های پیام  رسان

۲

دارالقرآن مجازی

برنام های قرآنی

مجازی

https://eitaa.com/bisimcheeQuran

۳

دارالقرآن مجازی

قرآن در خانه

سی روز سی پیام از سی جزء

https://eitaa.com/bisimcheeQuran

۴

دارالقرآن مجازی

هم کلام با خدا

شناسایی جلسات قرآن خانگی

https://eitaa.com/bisimcheeQuran

۵

دارالقرآن مجازی

تفسیر قرآن

روزانه

https://eitaa.com/bisimcheeQuran

۶

دارالقرآن مجازی

قرائت قرآن

جزء خوانی مجازی

https://eitaa.com/bisimcheeQuran

۷

کلید بهشت

زیارت عاشورا

مسابقه روزانه  از متن

https://eitaa.com/bisimcheemftah

۸

کلید بهشت

ادعیه ماه رمضان

مسابقه روزانه  از متن

https://eitaa.com/bisimcheemftah

۹

کلید بهشت

دعای افتتاح

مسابقه روزانه  از متن

https://eitaa.com/bisimcheemftah

۱۰

کلید بهشت

دعای ابوحمزه

مسابقه روزانه  از متن

https://eitaa.com/bisimcheemftah

۱۱

احکام آنلاین

احکام شرعی

متن احکام

کانال احکام آنلاین

۱۲

عقاید

شبهات

پاسخگویی به شبهات

کانال قرارگاه جهادی سلامت عقاید

۱۳

پیام بلاغ

اخلاق

ارسال پیامهای اخلاقی روزانه

https://eitaa.com/bisimchee_isshb

۱۴

فرهنگسرا

مسابقات خانگی

برگزاری پویش

کانال فرهنگسرای خانگی

۱۵

رنگین کمان

بازیهای کودکانه

معرفی بازیهای خانگی

کانال رنگین کمان

۱۶

خبرگزاری رمضان

اطلاع رسانی

نشر فعالیتها

کانال شاهین رسانه

۱۷

برنامه ۲۰

مهدویت

کلیپ مسابقه

کانال ۲۰

۱۸

رزمایش مواسات

معیشتی

هر هیئت مذهبی ۱۱۰ بسته

شبکه های اجتماعی و هیئات مذهبی

۱۹

رزمایش مواسات

محسنین

هر هیئت سرپرستی یک یتیم

شبکه های اجتماعی و هیئات مذهبی

۲۰

رزمایش مواسات

سفره خدا

هرمداح ۱۴افطاری

شبکه های اجتماعی و کانون مداحان

۲۱

رزمایش مواسات

معلم محله

هر مربی قرآن یک محله

مسئول آموزش قرآن در محلات

۲۲

رزمایش مواسات

نذرسلامت

هر امام محله ذبح یک گوسفند

نذرسلامت و قربانی درمحلات

۲۳

تقویم رمضان

ایام الله

بزرگداشت مناسبتها

محله محور

۲۴

شبکه تبلیغ

ساماندهی

مجازی

ساماندهی کانال های مبلغین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha