پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ نشست مجازی توجیهی ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدای این نشست مجازی، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن خوش آمدگویی به مبلغین در این عرصه، مطالب مهمی را در خصوص ضرورت تبلیغ مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا بیان داشت.

وی با اشاره به عدم اعزام مبلغ از قم به دیگر نقاط کشور جهت تبلیغ معارف دینی گفت: توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طرح هایی جایگزین تبلیغ حضوری ایجاد و در حال اجرا است که از جمله این طرح ها می توان به توسعه پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در زمینه بالا بردن تعداد کارشناسان پاسخگو و همچنین بالا رفتن زمان پاسخگویی کارشناسان است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان دومین طرح جایگزین تبلیغ حضوری تصریح کرد: از جمله این طرح ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی برای کلیه مبلغان و خانواده های آنان و همچنین طراحی مسابقات برای عموم مردم است.

وی افزود: سومین طرح جایگزین تبلیغ حضوری، تبلیغ در فضای مجازی می باشد، همانطور که دشمن در این فضا به صورت کامل در حال کارکردن و تبلیغ است، ما نیز می توانیم از این فرصت استفاده کرده و معارف دینی خود را از طرق مختلف مجازی به مخاطبان خود برسانیم.

در ادامه این نشست مجازی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان «استاد حوزه و دانشگاه» مطالبی را در خصوص ضرورت و چگونگی تبلیغ در فضای مجازی بیان کرد و اظهار داشت: در ایامی که سبک زندگی انسان ها با وجود شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است و مردم بیشتر نیازمندی هایشان را از طریق فضای مجازی تأمین می کنند، موضوع تبلیغ دین نیز باید در این عرصه بصورت دقیق و مفید وارد شود.

وی گفت: مبلغان در این عرصه باید توجه داشته باشند که بحث و موضوع اصلی جهان، در مورد اداره جهان است که توسط چه مکتبی بهتر اداره خواهد شد، و در حال حاضر کسی به غیر از مبلغان دین اسلام نتوانسته است به این سؤال پاسخ دهد و این مسأله اصلی نباید در حاشیه قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: موضوع دیگری که مبلغان در این عرصه باید به آن بپردازند، آشنا کردن مخاطبان با دعای شریف افتتاح است که دعای فوق العاده ای است باید ماه رمضان را با دعای افتتاح به مخاطبان خود بشناسانیم همانطور که مردم صبح جمعه را به دعای ندبه و ماه محرم را به روضه های حضرت سیدالشهدا می شناسند.

وی در مورد ویژگی های تبلیغ مجازی خاطرنشان کرد: این نحوه از تبلیغ به مراتب از تبلیغ حضوری و چهره به چهره با داشتن ویژگی هایی همچون تشکیل گروه، سطح بندی مخاطبان، پاسخگویی به سؤالات مخاطبان و نقد و بررسی دیدگاه های آنان، تداوم ارتباط و تربیت سرگروه و مربی، بالاتر است که این موارد در تبلیغ حضوری به ندرت اتفاق می افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha