پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پخش قرآن

حوزه/ در تأسی به بیانیه آیت الله عیسی قاسم و به نشانه مخالفت با تصمیم سازمان اوقاف بحرین، اهالی مناطق مختلف بحرین، شب گذشته اقدام به پخش قرآن و ادعیه از بلندگوهای مساجد و حسینیه ها نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در تأسی به بیانیه آیت الله عیسی قاسم و به نشانه مخالفت با تصمیم سازمان اوقاف بحرین، اهالی مناطق مختلف بحرین، شب گذشته اقدام به پخش قرآن و ادعیه از بلندگوهای مساجد و حسینیه ها نمودند.

طی هفته گذشته نخست سازمان اوقاف اهل سنت و سپس به تبعیت از آن سازمان اوقاف جعفری (شیعیان) بحرین در بیانیه هایی پخش تلاوت قرآن، ادعیه و هرگونه برنامه مذهبی را در ایام ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام کردند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در واکنش به این تصمیم بیانیه‌ای صادر کرده و در آن از عدم پایبندی مردم به این تصمیم خبر دادند و از سازمان اوقاف خواستند تا از تصمیم خود صرف نظر کند؛ چراکه آسیب و اهانتی به شعائر و عقائد اسلامی و آداب و رسوم متداول بحرین است. ایشان تاکید کردند این اقدام مشکوک و زمینه ساز مداخله های بعدی است که باید جلوی آن را گرفت.

همچنین برخی نمایندگان مجلس و جمع کثیری از فعالان بحرینی به شدت به این اقدام سازمان اوقاف اعتراض کردند و به علت همزمانی این تصمیم با توقف فعالیت های مذهبی به جهت مبارزه با شیوع کرونا، آن را با این عبارت به سخره گرفتند که: " اولین بار است می شنویم پخش قرآن و دعا و مراسم از بلندگو نیز باعث شیوع کرونا می شود"!

ویدئو پیوست شده به خبر شامل پخش تلاوت قرآن و ادعیه از بلندگوهای محله های مختلف منطقه المصلی بحرین است. در پی این اقدام نیروهای امنیتی بشکل گسترده در منطقه حضور یافته و با کنترل رفت و آمدها به یکی از منازل هجوم بردند و جمعی از جوانان را نیز مورد بازجویی قرار دادند.

متن کامل بیانیه آیت الله عیسی قاسم در این خصوص بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معتقدم هیچ یک از مؤمنان خود را پایبند به این تصمیم نمیدانند، این عدم پایبندی خوب و جدا مطلوب است. برای سازمان اوقاف نیز بهتر است تا از این تصمیم صرف نظر نماید، تصمیمی که تأثیر منفی در دلهای مؤمنین دارد، دخالتی توهین‌آمیز در شعائر دینی است، آسیبی به نشر اسلام -عقاید و احکام اسلامی- بوده و مانع گسترش بهتر کلمة الله می باشد.

صدای بلندگوهایی که بلندتر از حد متوسط نباشد برای کسی مضر نیستند و این امری مرسوم از سالیان سال است.

علی کل حال، این امر اقدام مشکوک است که در خصوص مداخله های بیشتر هشدار میدهد، این درب باید بسته شود.

خداوند همگان را اصلاح نماید و بر حرف حق متحد سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha