جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی-مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تشریح آثار و برکات صبر فردی و اجتماعی، گفت: صبر باعث می شود که مشکلات بر انسان آسان شود و به بالاترین درجات الهی و دینی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع صبر در قرآن و کلام اهل بیت(ع) گفت: از جمله مسائلی که مورد تأکید اهل بیت(ع) بوده و به رعایت آن توصیه می کردند، مسئله صبر و بردباری است. صبر شاخه های زیادی دارد که از جمله آن صبر در مال، عبادت، اقتصاد، بلا، سختی، رنج، اندوه، فقر و.... است.

مدیرحوزه علمیه ایلام افزود: در جای جای قرآن به مسئله و رعایت صبر توصیه شده است و از انسان خواسته شده در برابر مشکلات صبور باشد. انبیاء الهی خود این گونه بودند، نمونه ازآن حضرت ایوب است که در برابر انواع بلاها صبر کرد تا بلاها دفع شد و از سایه همین صبر به درجات عالی انسانی و نفسانی رسید.     

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: در روایتی آمده که از پیغمبر اسلام(ص) درمورد معنای ایمان سوال شد، فرمودند، ایمان همان صبر و صبر فرمانده ایمان  است حتی در صبر حکمت و ذائقه چشایی است وموجب می شود انسان حلاوت ایمان را بچشد.

وی ادامه داد: در روایت دیگر آمده که صبر باعث می شود که مشکلات بر انسان آسان شود و آدمی به وسیله صبر می تواند به بالاترین درجات الهی و دینی برسد. کسی که در مقابل بلا صبر می کند ارتباط خودش را با خد قوی ترکرده است.

مدیرحوزه علمیه ایلام افزود: براین باوریم که در سایه صبر، پیروزی به دست می آید. در این 40 سال ملت ایران ثابت کرده اند که از طریق صبر می توان به پیروزی های چشم گیری در مقابل ابرقدرت ها رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی اظهار کرد: خدا متعال می فرمایند« کسانی پیروز هستند که در برابر سختی ها صبور باشند و در مشکلات به خدا توکل و توسل کنند».

وی بیان داشت: آنهایی که به رستگاری و کمال رسیدند، در سایه همین صبر بوده است. امروز جامعه ما هم از این قضیه مستثنی نیست. این روزها شاهد هستیم که کشور گرفتار ویروس کرونا شده است و ملت ما با صبوری توانسته بر این بیماری تا اندازی پیروزی شود.

مدیرحوزه علمیه ایلام افزود: در روایت آمده به انسان صبور ثواب هزار شهید داده می شود و در این رابطه صبر آثاری دارد که از جمله ابدی شدن  شخص در دنیا و آخرت، برکت در مال، محبوبیت پیدا کردن پیش خدا و... است.

وی اضافه کرد: اگر نظام، کشور و انقلاب ما با وجود همه تحریم ها و دشمنی کینه توزان در این 40 سال به عزت و قدرت رسیده به دلیل مسئله مقاومت و ایستادگی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی یادآور شد: از دیگر آثار صبر یقین، باورداشتن به خدا، دین، و ایجاد امنیت و آرامش است. انسانی که تکیه به خدا دارد صبور و در آرامش و امنیت خواهد بود.

مدیرحوزه علمیه ایلام ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پرستاران در عرصه جهاد سلامت و صبر آنها برای پیروزی بر این بیماری، افزود: بیماران و پرستاران و کادر پزشکی که در این مسئله صبوری می کنند قطعا از اجر و جزای عظیمی در پیشگاه خدا برخوردار خواهند بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha