چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه از مدارس علمیه امام باقر(ع) و امام حسین(ع) قم/حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر حجازی زاده

حوزه/ اهل بیت(ع) تنها از خدا می خواستند و تکیه گاه شاه فقط خدا بود. این بزرگواران از طریق دعا با خدا صحبت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی زاده در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به سیره عملی اهل بیت(ع) درماه رمضان و معنای رمضان گفت: رمضان از واژه رَمَض و به معنای تابش خورشید و به معنای باریدن باران، پاکی خاکها و پاکی بدن انسان از چروک است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم افزود: امام باقر(ع) در همین رابطه فرمودند« رمضان نامی از اسماء خدا است و هیچ گاه از بین رفتنی نیست، برای همین نباید بگوید رفته و می آید. با رمضان باید قلب ها را  پاک کرد و دلها را با مبانی دینی و ادعیه وارد شده در این ماه آمیخت.

وی بیان داشت: حضرت علی(ع) می فرماید« کسی که در ماه رمضان روزه بگیرد چند برکت از جمله، دفع بلا، استجابت دعا، محوشدن گناه ،قرب به رحمت الهی، آسان شدن مرگ، در امان ماندن گرسنگی و تشنگی در روز قیامت .... بدست می آورد».   

حجت الاسلام والمسلمین حجازی زاده گفت: امروز شاهد این هستیم که ویروس ناچیز دنیا را گرفتار کرده است و این مسئله نشان می دهد، وقتی در این شرایط همه علوم از کار افتاده، باید بشر به سمت خدا و اهل بیت(ع) بیاید و دست به دعا بردارد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم افزود: اهل بیت(ع) مردم را دعوت به قرائت و تدبر و تفکر در قرآن می کردند، امام سجاد(ع) در ماه رمضان 40 بار قرآن را ختم می کردند.

وی بیان داشت: اهل بیت(ع) تنها از خدا می خواستند و تکیه گاه شاه فقط خدا بود. این بزرگوران از طریق دعا با خدا صحبت می کردند، این مسائل سیره ائمه(ع) است و می تواند برای ما درس آموز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی زاده گفت: اهل بیت(ع) معرفت به خدا داشته اند؛ اگر انسان بتواند این گونه رفتار کند، به خدا ایمان داشته باشد، می تواند از همه مشکلات به سلامت عبور کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha