پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر حوالی

حوزه/ وضعیت یکی از مبلغان و شیوخ مذهبی که در زندان‌های آل سعود به سر می‌برد، به علت عدم امکانات دارویی و بهداشتی وخیم است. وی فقط سه روز پس از انتشار نسخۀ الکترونیکی کتابش با عنوان «مسلمانان و فرهنگ غرب» به همراه چهار پسرش دستگیر و روانۀ زندان شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، وضعیت یکی از مبلغان و شیوخ مذهبی که در زندان‌های آل سعود به سر می‌برد، به علت عدم امکانات دارویی و بهداشتی وخیم است. وی که «سفر حوالی» نام دارد، به جرم نظرات انتقادیش نسبت به آل سعود از سال ۲۰۱۸ در زندان‌ به سر می‌برد.

حوالی که از معلولیت جسمی هم رنج می‌برد، فقط سه روز پس از انتشار نسخۀ الکترونیکی کتابش با عنوان «مسلمانان و فرهنگ غرب» به همراه چهار پسرش دستگیر و روانۀ زندان شدند.

وی در این کتاب نکات و نصایحی نسبت به عالمان و خاندان حاکم در عربستان مطرح کرده و همچنین به حکومت ریاض انتقاد کرده که چرا میلیاردها دلار به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کمک مالی کرده است.

چند روز پیش نیز یکی از حقوقدانان سرشناس عربستان به نام «عبدالله الحامد» در نتیجۀ عدم مداوا در زندان‌های آل سعود درگذشت.

وضعیت آزادی‌های سیاسی و آزادی بیان در عربستان سعودی به گونه‌ای است که چندی پیش از آن و با آغاز شیوع ویروس کرونا نیز شیخ صالح المغامسی امام جماعت و سخنران مسجد قبا در مدینۀ منوره پس از انتشار توییتی برکنار شد.

وی در این توییت به دلیل شیوع کرونا و برای جلب رحمت الهی خواستار عفو و بخشش زندانیان شده بود. همین توییت که مغامسی خیلی زود از انتشار آن عذرخواهی کرد و آن را نابهنگام خواند، کافی بود که پس از چهارده سال از امامت مسجد قبا کنار گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha