جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 898011
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کار فرهنگی نقشه می‌خواهد

حوزه/ «کار فرهنگی نقشه می‌خواهد»، مجموعه بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) با محوریت کار فرهنگی، روش‌ها و مدیریت آن توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فرهنگ، روح حاکم بر یک ملت است. مردم در فضای فرهنگی خویش زندگی میکنند و با فرهنگ خود ماندگار میشوند. ارزشها و الگوها، نمادها و تولیدات سمعی و بصری، سنّتها و رفتارهای پایدار، همه و همه جلوه هایی متنوع از فرهنگ کشورهستند. این فرهنگ میتواند عزت آفرین و متعالی باشد و یا انحطاط آور و منفی!

امروزه بخش زیادی از سرمایه گذاری جریانها و کشورهای سلطه گر جهانی نیز در عرصه ی فرهنگ شکل میگیرد. بسترها، ابزارها و روشهای فرهنگی و بهره گرفتن از فناوریهای هنری، مورد توجه جدّی طراحان جنگ نرم قرارگرفته است. شبکه های اجتماعی و روشهای مدیریت افکار عمومی و تغییر در ذائقه فرهنگی ملت ها و تهی کردن ایشان از فرهنگ خودی و جهت دهی به ملتها بر اساس فرهنگ جهانی مبتنی بر سبک زندگی غربی، مورد اهتمام طراحان شبیخون فرهنگی میباشد. در این میان، آنچه میتواند سلامت و پیروزی ملتها را رقم زند، کار فرهنگی مبتنی بر ایمان اسلامی است؛ کار فرهنگی که برخاسته از انگیزه ی معنوی و به منظور تحول اجتماعی و ایجاد تربیت عقلانی اخلاقی باشد. اینکه فرهنگ چیست و کار فرهنگی کدام است و تهاجم فرهنگی دشمنان با کدامین ابزار فرهنگی تدبیر شده است و راه های مقابله با آنها، بسترها و مراکز فعالیت فرهنگی در کجاهاست و اصول و روشهای کارآمدسازی فعالیت فرهنگی چه میباشد؟ و شیوه های مدیریت فعالیتهای فرهنگی بر اساس آموزه های اسلامی چیست؟

مجموعه پرسش‌هایی است که از زمزم زلالِ مورد اعتمادترین منابع یعنی بیانات امام راحل(قدس سره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) استخراج و با عنوان راهبردهای فعالیت فرهنگی به فعالان این عرصه تقدیم میشود.

در جلد اول این اثر به فرهنگ و کار فرهنگی و نیز 20 نکته مدیریتی کلیدی در راهبری مجموعه های فرهنگی پرداخته شده است. در جلد دوم نیز مباحثی همچون بسترهای کار فرهنگی، قالبهای کار فرهنگی، اصول و رو ش های کارآمدسازی فعالیتهای فرهنگی مطرح شده است. متن حاضر با توجه به غنا و عمق اسلامی آن و تنوع در زوایای  چندساحتی عرصه ی فرهنگ ها، می‌تواند منبع آموزشی برای مدیران، کارشناسان و فعالان فرهنگ دینی کشور، در سازمانها، دستگاهها، نهادها و مجموعه های فعال مردمی باشد.

کار فرهنگی نقشه می خواهد در دوجلد و قطع رقعی در120 صفحه(جلد اول) و 155صفحه(جلد دوم) به صورت رنگی، به کوشش محمد رضا طاهری و مجید تقی زاده توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند از طریق سایت  رسمی انتشارات شهید کاظمی(nashreshahidkazemi.ir) و یا سایت من و کتاب (manvaketab.ir)  و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب دریافت کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha