جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 898094
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
سقاییان نژاد

حوزه/ کارگر نماد عملی “ما می‌توانیم” و تندیس تحقق اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی در آستانه فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر را گرامی داشت.

متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

کارگر نماد عملی “ما می‌توانیم” و تندیس تحقق اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت است.

پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی و مجاهدت برای تحقق آنهاست و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت، رونقی دو چندان خواهد یافت و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی “ما می‌توانیم” مبدل شده است.

تاریخ شاهدی امین بر ماندگاری آثار علمی اندیشمندان و آثار عملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و کارگران چرخ دنده‌های توسعه نیستند تا ابزار باشند بلکه مجاهدان دلسوزی برای پیشرفت محسوب می‌گردند.

در بازنگری به تاریخ اسلام در می‌یابیم که به فرهنگ کار و تلاش توجه شده است و در جامعه‌ای که این فرهنگ، تبلیغ و ترویج شود؛ جامعه‌ای موفق و خودکفا خواهد بود. اسلام دینی تک ساحتی و صرفا فردی نیست بلکه به ابعاد اجتماعی زندگی هم توجه دارد. در اسلام، کار چنان ارزش دارد که عبادت و بستری برای جلب عنایت الهی محسوب می‌گردد و ارزش کار همسان عبادت است و هرچه فرد مجاهدتش در کار بیشتر باشد؛ تقربش در عبادت فزون‌تر خواهد بود.

میزان تاثیر و اثربخشی فرد در توسعه‌ی جامعه اهمیت دارد البته لیاقت سنجی را نمی‌توان با شغل محک زد و نوع شغل، جنس برتری را تعیین نمی‌کند و نمی‌توان با شغل افراد، رفتارهایمان را تعریف نمائیم. گاه صاحب شغلی ساده چنان مقرب درگاه الهی و عنایات خاصه‌ی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار می‌گیرد که امام مشتاق دیدار وی می‌گردد.

کارگران نقشی فعال در خط مقدم خدمت در صحنه‌های مختلف انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و فرهنگ‌سازی داشته و دارند و نقش و رسالت خود را به شایستگی ایفا کردند. این عزیزان ستون اصلی تولید و رکن اساسی توسعه اقتصادی محسوب می‌گردند و حمایت از آنان حمایت از تولید و جهش تولید است و در تحقق شعار جهش تولید نقشی بی‌بدیل دارند و بخش عظیمی از تحقق این شعار بر دوش این تلاشگران خستگی ناپذیر است.

بی‌شک رعایت عدالت در حق کارگران را کسی می‌تواند ادعا نماید که برای کارگر شانیت و احترام قائل شود و می‌توان با بها دادن به کارگران، ارتباط عاطفی با آنان و دلگرم نمودن آنها باعث انگیزه بخشی به فرایند و جهش تولید شد.

روز جهانی کارگر فرصتی ارزشمند برای تکریم مقام رفیع قشر شریف و پر تلاش و قدردانی از خدمات صادقانه و بی دریغ آنان است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، ایثارگران و بازنشستگان این قشر با برکت، این روز را به همه زحمت‌کشان این عرصه بخصوص همکاران شاغل در مجموعه شهرداری تبریک گفته و با تاسی به پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم دست بوس همه این عزیزان هستم و از مسئولین و متولیان رسیدگی به وضعیت این مجاهدان می‌خواهم تا نسبت به رفع مشکلات آنان گام‌های جدی برداشته شود.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha