پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 898348
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
سقاییان نژاد

حوزه/ جای دارد تا یادی کنیم از بزرگ معلم قرن حاضر امام راحل که با از خود گذشتگی و ایثار، پرچم روشنگری و هدایت را برعهده گرفت و به بهترین وجه، چراغ راهی برای نسل‌ها فراهم ساخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با صدور پیامی از معلمین عزیز قدردانی و روز معلم را به تمامی آحاد جامعه که توفیق درس‌آموزی را دارند، تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

روز معلم روز تجلیل از الهام بخشی است.

قدمت نقش تعلیم و تربیت قرین نقش علم در ساحت تعالی و پیشرفت است و آموزش شیوه صحیح زندگی و انتقال دانش، اطلاعات و تجربیات موفق به دانش‌آموزان از جلوه‌های ویژه معلم است و معلمی حرفه‌ای است که سایر حرفه‌ها را می‌آموزد و بن مایه و خاستگاهی برای ارتقاء دانش و بینش در سایر حرفه‌ها است و کشف استعدادها و توانمندسازی هنر معلم بوده که با تطبیق و همانندسازی شکوفایی ذهنی با استعدادهای درونی، افقی زیبا در آینه امید ترسیم می‌نماید و می‌توان گفت که روز معلم روز تجلیل از الهام بخشی است.

میزان اهتمام و توجه هر دین و آیینی به علم نشانه و حاکی از عقلانیت و اهتمام به فرهیختگی است که در آیات مختلف به این مهم توجه شده است که نزول اولین آیه قران “اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ” نشان از اهمیت علم است و گاه با این ادبیات متبلور می‌شود “ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ” که این امر نشانه توجه و عنایت خاصه دین اسلام به ساحت دانش است و به همین اندازه به متولیان و صاحبان واقعی علم که هدایت‌گر انسان‌ها به سمت و سوی کمال هستند احترام قائل است “و من علّمنی حرفا فقد صیّرنی عبدا” مشهور می‌گردد.

آینده جامعه اسلامی مرهون تلاش و مجاهدت بزرگ انسان‌هایی است که الهام‌بخش بوده وتمدن بشری ریشه در بلندای افکار و اندیشه‌های آنان داشته و تجلی زیبای هنر علم‌آموزی آنان در قاب تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی به خوبی ترسیم شده است. ماندگاری یاد و خاطره انسان‌های بزرگ به ارزش آثار، برکات و یادگارهایی است که بر جای می‌گذارند؛ برخی اختراع، ابتکار، خدمت، ایده، فکر، اثر علمی، تعلیم و تربیت، فرزندانی صالح، مفید و متدین که هرکدام صالحات و باقیاتی محسوب می‌گردند.

جای دارد تا یادی کنیم از بزرگ معلم قرن حاضر امام راحل که با از خود گذشتگی و ایثار، پرچم روشنگری و هدایت را برعهده گرفت و به بهترین وجه، چراغ راهی برای نسل‌ها فراهم ساخت. همچنین از معلمین بزرگواری که ندای حق را لبیک گفته و آسمانی شدند؛ از معلمین بازنشسته که گنجینه علم و معرفت هستند و از معلمین شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر و تمامی شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم که آرامش و امنیت ما مرهون آنهاست.

اینجانب ضمن گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید، تندیس اخلاق و علم، دکتر مرتضی مطهری؛ روز معلم را به معلمین و تمامی آحاد جامعه که توفیق درس‌آموزی از محضر این عزیزان را داشته‌ایم تبریک می‌گویم و برای تمامی این عزیزان سلامتی، سربلندی و موفقیت را از درگاه ایزدمنان مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha