پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار آیت الله ناصری با سپاه الغدیر

حوزه/ آیت الله ناصری یزدی، «تفکر، تعهد و تدین» را سه محور اصلی در روش آموزشی شهید مطهری برشمرد و گفت: ترویج اندیشه های شهید مطهری و معرفی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان به نسل امروز از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، عصر امروز  در دیدار جمع محدودی از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه الغدیر به مناسبت شهادت استاد مطهری (ره) اظهار کرد: اندیشه های شهید مطهری عامل تقویت اسلام و زدودن تفکرات کمونیستی در ایران و عامل تقویت پایه‌های علمی انقلاب اسلامی است؛ دوران زندگی و فعالیت شهید مطهری، دوران شکوفایی مسائل اسلامی و زدودن تفکرات کمونیست‌ها در ایران بود.

وی با اشاره به اهمیت فرا رسیدن 12 اردیبهشت ماه روز شهادت شهید مطهری، افزود: این شهید والا مقام رکن مهمی در معرفی ارزش‌های دینی و انسانی اسلام ناب محمدی به جهانیان و رکن بزرگی در تبیین مبانی انقلاب اسلامی بود  و امام خمینی(ره) در مورد شخصیت ایشان فرمودند، همه کتاب‌های شهید مطهری مؤثر و برای پیشرفت انسانها مفید است.

امام جمعه یزد  قوت حافظه بالا، ایثارگری و استعداد خاص را از جمله ویژگی‌های رفتاری و شخصی شهید مطهری دانست و گفت: راه‌اندازی نهضت بزرگ علمی و ارزشی بین دانشجویان و دانشگاه‌ها از جمله مهمترین اقدامات شهید مطهری است که منشاء تحولات علمی بسیاری در کشور شده است.

آیت الله ناصری یزدی با بیان این‌که دانشجویان و دانشگاهیان باید بیش از پیش کتاب‌ها و آموزش‌های شهید مطهری را ملاک عمل قرار دهند، تصریح کرد: ترویج اندیشه های شهید مطهری و معرفی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان به نسل امروز از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور است.

وی، به روز بودن مسائل و مباحث مطرح شده از سوی آیت الله شهید مطهری را یکی از مهمترین ویژگی علمی و آموزشی این شهید والا مقام دانست و بیان کرد: آموزش‌ها و کتاب‌های استاد شهید مطهری بسیاری از انحرافات دینی را که از سوی مستکبران نشر داده می‌شد برطرف کرد.

*سیستم آموزش فعلی کشور به تحقیق و تفکر توجه نمی کند

نماینده ولی فقیه در استان یزد، آیت الله شهید مطهری را عامل تقویت پایه‌های علمی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: دوران شکوفایی مسائل اسلامی و زدودن تفکرات کمونیست‌ها در ایران، دوران زندگی و فعالیت شهید مطهری بود و متأسفانه سیستم آموزشی فعلی کشور آن طور که باید به بحث تحقیق و تفکر توجه نشده است.

آیت الله ناصری یزدی در پایان «تفکر، تعهد و تدین» را سه محور اصلی در روش آموزشی شهید مطهری دانست و خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید مطهری با ترویج آموزش‌های این معلم والا مقام، راهکار مؤثری برای توسعه و پیشرفت نظام آموزشی کشور است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha