پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق خواستار عزم عمومی برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا و پیامد های رکود اقتصادی و خطرات امنیتی آن شد و بر لزوم تلاش برای سازندگی عراق تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق خواستار عزم عمومی برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا و پیامد های رکود اقتصادی و خطرات امنیتی آن که در بحران ها خود را نشان می‌دهد، شد و بر لزوم تلاش برای سازندگی عراق تأکید کرد.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: باید یک نظام صنعتی ملّی و تولید کشاورزی مضاعف برای بی نیازی از دست درازی به کشورهای دیگر و وابستگی به آنها در نیاز های اساسی ایجاد شود؛ چرا که این کشورها بی ارزش ترین تولیدات خود را به ما می دهند.

آیت الله مدرسی برای  مقابله با چالش ها، بر ضرورت فرهنگ سازی درست که مبتنی بر توکل بر خداوند سبحان و الهام گیری دروس و عبرت از فتنه ها و بلایای بزرگ باشد، تأکید کرد و افزود: فرق میان کسی که تسلیم چالش ها می‌شود و آنکه بر چالش  پیروز می شود، در نوع فرهنگ امت آن است.

این عالم عراقی اشاره کرد: ملت عراق در دهه های اخیر با چالش های بسیاری مثل رژیم دیکتاتوری، اشغالگری و تروریسم مواجه بوده و به لطف فرهنگ خود بر آن غلبه کرد و امروز با چالش های جدیدی رو به رو است که باید تسلیم آن نشود.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: قرآن کریم و سنّت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) و سیره پیروان آن بزرگواران در طول تاریخ، همگی را به عدم تسلیم در برابر چالش ها و مقابله با آن با توکل بر خداوند سبحان دعوت می کنند، لذا باید از فرهنگ اسلامی موجود در قرآن و سنّت استفاده کرد.

ایشان حوزه های علمیه، صاحبان قلم آزاد و سیاستمداران مخلص را به آگاهی بخشی عمومی و بیان حقیقتی که در آن نفع مردم است، دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • abdolali IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا ایشان را حفظ کند