جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه کرونا تبعیض نژادی در غرب را تایید کرد، گفت: بی توجهی دولت آمریکا و برخورد غیر انسانی با رنگین پوستان، اوج بی اعتنایی خود را با آمار بالای فوت شدگان در شیوع کرونا در معرض دید جهانیان قرار داد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه بحران کرونا نقض حقوق بشر در آمریکا را آشکار کرد، اظهار داشت: براساس داده‌های اداره بهداشت نیویورک، سیاه‌پوستان این شهر، بیش از هر گروه نژادی دیگری بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه ادامه داد: «نابرابری آشکار» در چگونگی اثرگذاری این ویروس بر گروه‌های مختلف از جمله سیاه پوستان نشان از عدم رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی در غرب است.

وی تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور آمریکا با تمسخر در نحوه برخورد با کنترل ویروی منحوس سخن می گوید و اوضاع را کاملا عادی جلوه می دهد، در صورتی کادر بیمارستانی از نبود امکانات می نالند، معلوم است که جان مردم برای ترامپ ارزش ندارد.

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد: نحوه برخورد مدافعان سلامت و گروه های جهادی، مردمی با مبتلایان وتلفات شیوع کرونا در ایران اسلامی، بر اساس فهم آموزه های دینی، بدور از از تبعیض تا حد امکان برای برگشت سلامت به بیماران سعی و تلاش صورت می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه کرونا تبعیض نژادی در غرب را تایید کرد، ادامه داد: بی توجهی دولت آمریکا و برخورد غیر انسانی با رنگین پوستان، اوج بی اعتنایی خود را با آمار بالای فوت شدگان در شیوع کرونا به معرض دید جهانیان قرار داد.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: از آنجا رفتار انسان ها در جوامع مختلف بر اساس تربیت اسلامی، خود را در بحران ها نشان می دهد، روحانیون جهادی در کنار مبتلایان به کرونا، همراه با مدافعان سلامت از کمک به بیماران جهت امورات شخصی دریغ نکردند. 

وی در پایان گفت: برخلاف آمریکا و اروپا که مبتلایان را به صورت درمان ناقص از بیمارستان مرخص می کنند، در ایران اسلامی حسب وظیفه انسانی جهت سلامت کامل بیماران کرونایی، پس از ترخیص از بیمارستان ، آنها را در نقاهتگاه برای اطمینان، تا سلامت کامل نگهداری می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha