سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هیسپان تی وی

حوزه/ شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی» مستند «فعالیت های آموزشی شیعه» در خصوص دنیای اسلام در آرژانتین را روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این  مستند  ما را با دنیای اسلامی آرژانتین آشنا می کند و یک منظره زیبا از جهان اسلام را برای ما رقم خواهد زد. در سفر خود به جهان اسلام آرژانتین از  انستیتوی Hay Yusef La Plata بازدید خواهیم داشت. در ادامه سفری خواهیم داشت به پایتخت آرژانتین استان بوئنوس آیرس، واقع در ۵۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوینوس آیرس- و همچنین اطلاعاتی درباره فعالیت های سیاسی آموزشی جامعه شیعه و فعالیت زنان مسلمان در آرژانتین خواهیم داشت.

مدرسه عربی اسلامی علی ابن ابیطالب(ع) از مراکزی است که با مدیریت شیعیان بوینوس آیرس در حال  فعالیت است. این مدرسه برنامه هایی آموزشی همچون سایر مدارس دارد و به همین دلیل نیز دانش آموزانی از ملیت های مختلف و ادیان و مذاهب گوناگون در آن جمع شده اند. ولی به دلیل اداره مدرسه توسط شیعیان، قوانین اسلامی در آن اجرا شده و موضوعاتی چون: آموزش قرآن و زبان عربی جزو برنامه های آموزشی آن قرار گرفته است. تنوع ملیت ها و ادیان و حتی زبان ها و در عین حال، فراگیری مباحث اسلامی همچون قرائت قرآن بسیار دیدنی است.

در این بخش، ضمن مصاحبه با چند تن از اساتید مدرسه، تصاویر متنوعی از دانش آموزان در کلاس ها و برنامه های دینی ارائه خواهد شد.

این مستند  روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۸:۳۰،۱۵:۳۰، ۲۱:۳۰ و تکرار آن روز سه شنبه ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت تهران برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha