جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای اقدام آلمان علیه حزب الله را محکوم کرد و گفت: حزب الله یک حزب ملّی است که از محبوبیت گسترده ای در جامعه لبنان بهره مند است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه اقدام آلمان علیه حزب الله و قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی را محکوم کرد و گفت: حزب الله یک حزب ملّی است که از محبوبیت گسترده ای در جامعه لبنان بهره مند است و در مجلس نمایندگان، نماینده و در دولت لبنان مشارکت دارد. علاوه بر این در مبارزه با تروریسم صهیونیستی و تکفیری نقش داشته و توانسته گروهک های تکفیری را از تمامی نقاط زمین به ویژه از اروپا بیرون براند و خطر تروریسم تکفیری را از آن دور سازد.

وی افزود:  این تصمیم ناعادلانه با حقیقت و واقعیت در تعارض است و به ورابط مستحکم میان دو کشور دوست ضرر می رساند و با منافع ملت لبنان و آلمان که دارای روابط دوستانه بوده و با هم همکاری دارند، در تعارض می باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی لبنان خواستار عقب نشینی فوری آلمان از این تصمیم شد و تصریح کرد: این اقدام در پی فشارها و دیکته های آمریکا و صهیونیسم در واکنش به پیروزی مقاومت بر خودکامگی صهیونیست ها و شکست سلطه گری آمریکا در منطقه انجام گرفته است.

وی اشاره کرد: ما همزمان که خواهان گسترش روابط دو جانبه میان دو ملت و دو کشور دوست هستیم، از ملت آلمان، اقلیت های لبنانی، عربی و اسلامی آلمان و اروپا می خواهیم علیه این اقدام دولت آلمان اعتراض کرده و خواستار لغو آن شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha