جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غذارسانی مسلمانان ایلینوی در ایام ماه مبارک رمضان + تصاویر

حوزه/ غذاها که از غذاخوری های حلال راکفورد و حومه خریداری شده شامل غذاهای هندی، پاکستانی ، مدیترانه ای و خاورمیانه و اقلامی همچون برنج ، شکر ، روغن ، لوبیا ، عدس و گوجه فرنگی می باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rrstar، با شیوع بیماری ویروسی کرونا، انجمن اسلامی راکفورد بزرگ در ایالت ایلینوی آمریکا ، در ایام  ماه مبارک رمضان، برای افطار مسلمانان و دیگر اعضای جامعه (صرف نظر از دین و ایمان) غذای رایگان و خوراک داغ اهدا می کند.

وعده های غذایی در مسجد و مرکز اجتماعی مسلمانان هر غروب حوالی ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ تا ۲۳ می یعنی پایان ماه مبارک رمضان، توزیع می شوند. در راستای طرح مبارزه با همه گیری ویروسی نیز، هر شنبه بین ساعات ۳ تا ۴ بعد از ظهر نیز جعبه های مواد غذایی در مسجد توزیع می شوند.

کمک رسانی های اعضای جامعه به خریداری غذاها منجر شده است. وعده های غذایی گرم که از غذاخوری ها و رستوران های حلال راکفورد و حومه شیکاگو خریداری شده شامل غذاهای هندی، پاکستانی ، مدیترانه ای و خاورمیانه است. جعبه های مواد غذایی شامل برنج ، شکر ، روغن ، لوبیا ، عدس و گوجه فرنگی می باشند.

سمینه ظهورالله مدیرروابط عمومی راکفورد گفت: به طور سنتی در هر ماه رمضان هر جمعه، شنبه و یکشنبه مسجد از نمازگزار و روزه دار پر می شود. در آنجا همه اعضای جامعه حضور داشته و افطار می کنند و در کنار هم افطاری می خوریم و نماز جماعت را اقامه می کنیم.

این مقام مسجد خاطرنشان کرد: از آنجا که ما اکنون نمی توانیم این کار را انجام دهیم زیرا مسجد بسته است، جمعی از افراد جامعه تصمیم گرفتند که بببینیم چگونه می توانیم حس اجتماعی و امور خیریه را در طول ماه حفظ کنیم و ایده غذارسانی به ذهن مان خطور کرد.  

 ظهورالله افزود: ما دیدیم که خانواده ها در راکفورد به طور کلی و نه فقط در جامعه ما، با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می کنند و می خواستیم به این مسئله بپردازیم.

دکتر خالد صدیقی ، رئیس انجمن مسلمانان بزرگ راکفورد ، گفت: من مسلمان هستم و از نظر دین ما مهمترین اعمال ، اطعام فقرا و کمک به نیازمندان است و این از تعهدات اسلامی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha