جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 899133
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
هیسپان تی وی

حوزه/ برنامه «داخل اسرائیل» (Dentro de Israel) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، این هفته به وضعیت مهاجران روس دراسرائیل و قوانین و تبعیض های اجتماعی علیه روس ها در این رژیم می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  برنامه «داخل اسرائیل» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به موضوعات حقیقی مربوط به نابودی درونی اسرائیل می پردازد و در این برنامه با مروری بر اظهارات خاخام اسحاق یوسف بر ضد یهودیان روسی تبار و انعکاس آن در رسانه های بین المللی به بررسی واکنش های صورت گرفته نسبت به این سخنان و بروز درگیری های پنهان میان جامعه مدنی و نهادهای مذهبی در اسرائیل می پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن اشاره به قانون بازگشت در اسرائیل که به یهودیان اجازه مهاجرت به اسرائیل و گرفتن تابعیت اسرائیلی را می دهد، مهاجرت بیش از یک میلیون یهودی روسی به اسرائیل طی سال های 1989 تا 2000، مسائل و مشکلات به وجود آمده بعد از بازگشت یهودی های روسی تبار به اسرائیل و نقش یهودی های روسی تبار در سیاست اسرائیل مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

واکاوی رویکردها و سیاست های رهبران یهودی روسی تبار در اسرائیل از جمله مخالفت با صلح با فلسطینیان، حمایت از توسعه شهرک سازی ها و محدود کردن حقوق عرب های ساکن اسرائیل از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«داخل اسرائیل» به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و محصول پرس تی وی، با زبانگردانی اسپانیایی، سه شنبه ساعت ۵:۳۰ و ۱۴، چهارشنبه ساعت ۴:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‎شود. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ است.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha