پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آقاتهرانی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در مسأله مواجهه با کرونا خوش درخشیدیم، گفت: مسلمانان با ملاحظاتی که داشتند، از ویروس کرونا بهترین استفاده را کردند و با رعایت اصول بهداشتی، به خدمت رسانی به همنوعان خود می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، با اشاره به آیه ۹۱ سوره انعام اظهار داشت: این آیه به یهودیان اشاره دارد که "خدا را درست نشناختند که گفتند خدا هیچ چیز بر هیچ انسانی نفرستاده است".

وی با بیان این که خداوند آنگونه که شایسته است، قدرشناسی نمی شود، گفت: خداوند متعال را آنگونه که باید نشناختیم و بالطبع آنگونه که سزاوار است، عبادت نمی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شأن نزول آیات در قرآن ذکر نشده است و شأن نزول آن را از خود آیه می فهمیم که چه زمانی و به چه مناسبتی نازل شده اما شأن نزول این آیه در ادامه آن آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به بخش دیگری از این آیه اظهار داشت: یهودی ها برخی از مطالب تورات را حذف کردند اما در خصوص قرآن نتوانستند اینگونه رفتار کنند؛ دین بسته کاملی است و اگر می خواهیم مسلمانی کنیم، نباید طوری رفتار کنیم که بگوییم این بخش از آن را نمی پذیریم و بخش مورد نظر خود از قرآن را می پذیریم؛ با تورات اینگونه رفتار شد اما ما مسلمانان باید مراقب باشیم که به این نحو با قرآن رفتار نکنیم.

وی به بهره مندی بهتر از عمر اشاره کرد و گفت: آحاد مردم باید بدانند که عمر در حال گذر است و در خوشی و ناخوشی مورد امتحانات الهی قرار می گیریم اما باید مراقب بود که به درستی بندگی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه به موفقیت مسلمانان در مسأله کرونا پرداخت و تصریح کرد: باید توجه کرد که بایستی بنده خدا بود و قدر خداوند و نعمات آن را دانست؛ در مسأله مواجهه با کرونا خوش درخشیدیم؛ دیدیم که در شیوع ویروس کرونا مسلمانان در دنیا با انضباط تر بودند و سلامتی زودتر از دیگر کشورها به جامعه ما برگشت و مسلمانان با ملاحظاتی که داشتند، از ویروس کرونا حُسن استفاده را کرده و با رعایت اصول بهداشتی، به خدمت رسانی به همنوعان خود می پردازند.

وی افزود: مشاهده می کردیم که مدعیان حقوق بشر و قدرت ها که کشورها را مورد هجوم خود قرار می دادند، در این مسأله نتوانسته اند خود را نجات دهند اما اسلام ادعا دارد که برنامه دارد و برنامه اش اجرایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به الگو بودن حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: برخی گمان می کنند که فرد ثروتمند جهنمی می شود و شخص فقیر بهشتی خواهد شد اما این طور نیست و بستگی دارد که با اموال در اختیار خود چطور رفتار کنیم؛ برخی هستند که از ثروت خود بهترین بهره را برده و به خلق خدا خدمت می کنند که نمونه آن حضرت خدیجه(س) بودند، ایشان علی رغم این که ثروتمند بودند، اما ثروت خود را در راه اسلام هزینه کردند.

وی ماه مبارک رمضان را تمرین خوبی برای الهی شدن عنوان کرد و گفت: گفت: باید بندگی را تمرین کرد تا قدر خداوند را دانست و باید بدانیم که تمام اعضا و جوارح انسان، از خدا به انسان رسیده و بایستی در راه خدا از آن بهره جست؛ ماه مبارک رمضان تمرین خوبی برای الهی شدن است که هر چیزی خورده نشود و هر حرفی شنیده نشود و هر رفتاری از افراد سر نزند و این ماه می تواند زمینه ای برای بهره بردن هر چه بیشتر و بهتر از شب های قدر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    آقا جان روحانیون یک حرکتی بکنند که سکان مدیریتی مهم مجلس به دست یک روحانی و عالم دینی قرار بگیرد ، موقعیت تقنین جایگاه بسبار مهمی است
  • اهمیت IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    نبایستی از کنار مباحث کنونی ریاست مجلس بی تفاوت یا منفعل عبور کرد ، وضعیت این چنینی می طلبد کسی عهده دار آن شود که بیشترین اطمینان از لحاظ دانش دینی و مدیریت مبتنی بر آن را دارا باشد .
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    گر چه دانش حوزوی به تنهایی مطمح نظر برای اداره قوه مقننه نیست ، اما تقنیین ریل گذاری حرکت جامعه اعم از دولت و ملت است ، لذا نیازمند اطلاع کافی از مبانی اسلامی است ، حضرات روحانیت مجلس بحمد الله علاوه بر بهره مندی از علوم دینی دارای تجارب حضور در مجلس می باشند ، سعی شود ، یکی از عزیزان این مسئولیت اهم را به دست بگیرد .
  • تقلیل تقنین ناروا و نادرست IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    چقدر شاهد بوده ایم که طرح هایی تصویب شده اند که مخالف شرع بوده اند ، و پس از تصویب مجلس در پی تثبیت آنها در مجمع تشخیص مصلحت نظام برآمده اند ، در حالی که موارد عدیده ای از طرح های مذکور نه تنها مصلحت در تصویبشان نبوده ، که بعکس مفسده یا مفاسد عدیده ای را با خود داشته است ، اگر یک روحانی و عالم با ذکاوت عهده دار اداره مجلس باشد ، نمونه های این چنینی به حد اقل می رسد .
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    روحانیت بایستی با مدیریت کلیت مجلس همه توان ها و ظرفیت ها را در جهت صحیح سوق دهد ، و مانع از آسیب دیدن مسیر قانون به واسطه ضعف های اطلاعاتی نسبت به دین و احکام آن بشود .
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    هر کدام از حجج اسلام آقا تهرانی و دیگر عزیزان روحانی که مورد رای اکثربت روحانیت مجلس باشند ، مناسب است مطرح شوند تا إن شاء الله مسئولیت زمام مجلس رو عهده دار گردند .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    این که امام راحل رضوان الله تعالی علیه فرمودند مجلس در راس امور است ، نشان می دهد ، این ریاست و راسیّت خیلی حائز اهمیت است ، و لازم است سعی شود ، راس این راس ، دارای راس علمی دینی باشد ، تا باعث سوق دادن همه رووس به سمت راس عالم هستی شود ، و خیر و برکت و عافیت حضرتش شاملمان گردد .
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    سعه صدر از نیازهای مدیریت است ، و حاج آقا آقاتهرانی بحمد الله متنعمند