پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عدم نظارت و مطالبه گری در موضوعات دینی و فرهنگی از طرف مقامات عالیه استان سبب شده در قسمت‌هایی از اجتماع، شوی ابتذال گری به راه انداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست مدیران و مسئولان حوزوی استان با نمایندگان منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر اهتمام نسبت به مسائل فرهنگی و دینی در جامعه تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وضعیت اسفناک اقتصادی و فرهنگی در بین نوجوانان و جوانان استان و از طرفی بی‌توجهی دولت در کلان و رها بودن مباحث فرهنگی چه به لحاظ عدم تقید برخی متولیان فرهنگی و چه به لحاظ عدم تخصص متولیان فرهنگی و یا عدم اختصاص بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی را می‌شود در برخی از فسادهای جمعی که در بستر فضای مجازی و فعالیت هدفمند و گروهی در مقاطع تحصیلی آموزش‌وپرورش و یا در قالب فعالیت‌های هنری با پوشش میراث فرهنگی و گردشگری یا فرهنگ و ارشاد اسلامی روی می‌دهد، مشاهده کرد.

وی افزود: مزید بر همه علت‌ها عدم نظارت و عدم مطالبه گری در این موضوعات از طرف مقامات عالیه استان است که می‌شود گفت: تقریباً یک شوی ابتذال گری را در قسمت‌هایی از اجتماع به راه انداخته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در همین راستا می‌بینیم در سایه عدم نظارت و عدم مطالبه گری فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در مدارس به‌درستی شکل نمی‌گیرد و شوربختانه در این زمینه مطالبه گری از طرف مقامات عالیه استان هم صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه اکنون در مباحث فرهنگی استان شاهد شوی ابتذال گری هستیم، خطاب به نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی، گفت: شما با توجه به شعار جبهه ارزشی، دغدغه این مهم را در بین مسئولان اجرایی استان ایجاد کنید تا نسبت به نظارت و مطالبه گری در زمینهٔ مسائل فرهنگی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امید می‌رود با پیگیری این مهم و تقویت نظارت و مطالبه گری در مسائل فرهنگی و مذهبی، دغدغه اشتیاق به ارزش‌ها مقداری در استان افزایش یابد و ناراحتی فعالان فرهنگی برطرف شود.

وی با اشاره به برخی هجمه‌های صورت گرفته نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات ارزشی و مذهبی، خطاب به نمایندگان منتخب مجلس یازدهم، اظهار کرد: از شما به‌عنوان کسانی که مردم شما را با دغدغه و با توجه به اشتیاق به ارزش‌ها و همچنین ناراحتی از وضع موجود رأی داده و انتخاب کرده‌اند، به‌صورت ویژه درخواست داریم در برابر این هجمه و هجوم، صدای ملت باشید و پیگیری کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha