جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 899494
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
  مساجد بنگلادش از امروز بازگشایی می شوند

حوزه/ مساجد بنگلادش که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه نمازهای جماعت را نداشتند از امروز (۷ می) با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت شان را از سر می گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bdnews۲۴، مساجد بنگلادش  که به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده بودند، با کمتر شدن تدریجی محدودیت ها در این کشور، از امروز (۷ می) بازگشایی شده و به مسلمانان این امکان داده می شود که ماه مبارک رمضان را در مساجد بگذرانند.

وزارت امور مذهبی بنگلادش روز چهارشنبه گفت که مساجد و نمازگزاران باید برای اقامه نمازها در مجامع ، مجموعه ای از پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

در راستای رعایت قوانین بهداشتی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت، مساجد مجاز به استفاده از سجاده های معمولی برای نماز نیستند و نمازگزاران موظف به حمل حصیرهای خاصی به عنوان سجاده خصوصی برای نماز هستند.

مکانهای عبادت باید قبل از هر اقامه نماز ضدعفونی و تمیز شده که این امر ۵ بار در روز در مساجد انجام می شود. مساجد همچنین باید امکانات شستشوی دستی مجهز به صابون را نصب کنند و یا در ورودی ها ضد عفونی کننده بهداشتی را فراهم کند.

نمازگزاران باید وضو خود را در خانه بگیرند و دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه شستشو دهند. آن ها همچنین باید ماسک به صورت داشته و هنگامی که در صف های نماز جماعت می ایستند حداقل سه فوت فاصله میان همدیگر را رعایت کنند.

کودکان، افراد سالخورده، هر فرد بیمار یا افرادی که در معالجه بیماران نقش دارند نیز مجاز به شرکت در نمازهای جماعت نخواهند بود.

در این میان پیشوایان و امامان جماعت مساجد در بنگلادش اجازه برگزاری نشست های دورهمی، افطار و سحری در محوطه مساجد نخواهند داشت.

این وزارتخانه هشدار داد که عدم رعایت این دستورالعمل ها با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

دولت بنگلادش در ۲۶ مارس به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر، از اعمال فشار در سراسر کشور برای اجرای هنجارهای فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

دولت متعاقباً اجتماعات در مساجد را برای حداکثر پنج نمازگزار برای نمازهای روزانه، از جمله امام، مؤذن و سایر مقامات، در تلاش برای کاهش شیوع بیماری محدود کرد.

نماز جمعه به ۱۰ نمازگزار محدود می شد در حالی که فقط ۱۲ نمازگزار مجاز بودند در ماه مبارک رمضان در نمازهای تراویح اجازه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha