جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 899518
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کلیساهای بیرمنگام «افطار مجازی» برگزار می کنند

حوزه/ کلیساهای محله موزلی در بیرمنگام انگلستان قصد دارند برای مبارزه با تعصبات مذهبی و همدلی میان ادیانی، برای دوستان مسلمان، افطارهای «مجازی» برگزار کرده و غذای افطاری را درب منازل آن ها تحویل بدهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از بیرمنگام میل، کلیساهای مسیحی در محله موزلی در شهر بیرمنگام انگلستان، به منظور مبارزه با تعصبات مذهبی و ایجاد همدلی میان ادیانی، اقدام به برگزاری «افطار مجازی» برای دوستان مسلمان کرده اند.

سال گذشته بیش از یکصد نفر در افطار بزرگی که به میزبانی کلیساهای محلی از جمله کلیسای سنت مری و سنت آن، برگزار شده بودند شرکت کردند، اما امسال این رویداد به دلیل تعطیلی مراکز دینی و عبادتگاه ها در پی شیوع کرونا به فضای مجازی منتقل شده و غذاها از طریق پیک ها به خانواده ها تحویل داده می شوند.

این رویداد از مسلمانان و غیرمسلمانان جامعه برای پذیرایی از غذا استقبال می کند.

ویکار دانکن استریت از جانب کلیسای سنت مری در موزلی، به خبرنگاران در این باره گفت که  گردهم آمدن برای آداب و رسوم میان ادیانی صرف نظر از دین و اعتقادات مذهبی، احترام متقابل را تشویق می کند.

وی گفت: گرچه رمضان یک سنت اسلامی محسوب می شود اما ما به دوستان مسلمان مان احترام می گذاریم و کلیسا هر چه می تواند برای ارتقاء مشارکت در جامعه انجام می دهد. ما اعتقاد داریم که در یک سطح میان ادیانی، پیروان دو دین می توانند با هم کنار بیایند، تعصبات مذهبی و ترس های دروغین را کنار بگذارند و ما با دوستان مسلمان دور هم جمع شوند.

به گفته او سال گذشته حدود ۱۵۰ نفر میزبان افطاری کلیسای سنت ماری بوده اند. به گفته او مسلمانان در این مراسم قرآن خواندند، نماز اقامه و افطار کردند. اما امسال از طریق نرم افزار زوم و تحویل غذا به خانواده ها، افطاری «مجازی» خواهند داشت.

کلیسا از کسانی که می خواهند در مراسم شرکت کنند ثبت نام کرده و آدرس ها برای تحویل به درب خانه مردم گرفته شده اند. بسته هایی که به درب منزل شرکت کنندگان تحویل داده می شوند حاوی غذای بریانی گیاهی، کیک، میوه و خرما برای کل خانواده خواهند بود.

کلیسا همچنین مسابقه ای برای نقاشی کودکان برگزار کرده و از همه دعوت کرده به طور مجازی روز جمعه ۱۵ می ۲۰۲۰ از طریق ویدئو کنفرانس به این افطار مجازی بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha