چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/امروز هر کس قدرت مالی دارد وارد میدان شود، دست نیازمندان و فقرا را بگیرد. این همان سیره امام حسن(ع) است. ایشان خودشان پای بند به این اعمال بودند.

آیت الله فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)  گفت:، ماه رمضان ماه خدا است و همه دعوت شده اند تا بر روی این سفره عظیم الهی بنشینند،چرا که همه افراد مورد توجه ذات اقدس اله می باشند و برای همین نباید از کارهای خیر و خداپسندانه غفلت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: باید از این فرصت پیش آمده، نهایت استفاده را کرد و خودمان را موظف به بهره برداری از این ماه پر نعمت و پر خیر و برکت بدانیم. ماهی است که در آن مغفرت، برکت و رحمت است.

این استاد حوزه بیان داشت: در این ماه انفاق دادن، صدقه دادن، مواسات و دست گیری از مردم و نیازمندان از جمله مسائلی است که بر آن تأکید شده است. این عمل حتی بالاتر از خواندن اعمال مستحبی دیگر است. امروز هر کسی که قدرت مالی دارد وارد میدان شود، دست نیازمندان و فقرا را بگیرد. این همان سیره امام حسن(ع) است. ایشان خودشان پای بند به این اعمال بودند.

وی عنوان کرد: ایشان هر چه را با زحمت بدست می آوردند، در راه خدا انفاق می کردند. چند بار نصف اعمال خودشان را در راه خدا بخشش کردند. اینها می تواند الگویی خوبی برای ما در زندگی باشد. در خانه ایشان همیشه باز بود. هر کسی وارد شهر می شد، در خانه امام حسن(ع) را نشان می دادند.

آیت الله فقیهی گفت: خانه حضرت، خانه امید و دوستی بود. حتی به ایشان توهین و ناسزا هم می کردند، اما امام حسن(ع) نسبت به دوستان حتی نسبت به دشمنان هم دستگیری می کرد، این بالاترین روحیه و ایثار است و همین سبب می شد بسیاری از رفتارشان برگردند و توبه کنند.

این استاد حوزه بیان داشت: ماه رمضان ماه خیر و برکت است. هر قدمی که برای رفع مشکلات مردم برداشته می شود، حسنات زیادی برای آن در نظرگرفته شده، گناهان زیادی بخشیده می شود. بهر حال این فرصت آمده و باید تلاش کرد از همه جوانب این ماه عظیم بهره برد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha