شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 899614
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
شهید حمید احدیان

حوزه/ روحانیت به عنوان سربازان امام زمان(عج)، بیشترین آمار شهدا را دارا هستند؛ به نحوی که طبق اعلام بنیاد شهید، روحانیت ۱۲ برابر میانگین آحاد جامعه شهید داده است، یکی از این شهدای گرانقدر در استان همدان شهید حمید احدیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در مبارزات با رژیم طاغوت و پس از آن، در سال‌های دفاع مقدس، شهدا با ایثار و بذل جان خود، به وظیفه خود عمل کردند و این نظام و انقلاب را حفظ کردند و لذا امنیت امروز ایران اسلامی در کنار ناامنی منطقه خاورمیانه را باید از برکات خون و ایثار این شهیدان دانست.

در میان اقشار مختلف جامعه، روحانیت به عنوان سربازان امام زمان(عج)، بیشترین آمار شهدا را دارا هستند؛ به نحوی که طبق اعلام بنیاد شهید، روحانیت ۱۲ برابر میانگین آحاد جامعه شهید داده است، به کلام دیگر به صورت میانگین در جامعه از هر هزار نفر ۴ نفر شهید شدند، در حالی که در قشر روحانیت از هر هزار نفر ۴۸ نفر شهید شده‌اند.

در این بین استان همدان نیز با تقدیم ۱۰۴ شهید روحانی نقش به سزایی را در این مسیر برعهده داشته است که باید به شهدایی همچون، شهید آیت الله مدنی، آیت الله مفتح، آیت الله قدوسی و آیت الله حیدری که جز شهدای شاخص هستند اشاره کرد و از این رو رهبر معظم انقلاب در مورد این شهدا در پیامی که به اجلاسیه کنگره بزرگداشت سرداران، امیران، فرماندهان و ۸ هزار شهید استان همدان در تاریخ ۱۵ آبان سال ۸۹ صادر کردند، این طور فرمودند که:

«شهدای گرانقدر همدان جزء برجسته ترین ها هستند، از شهدای روحانی معروف مثل شهید مدنی - ایشان در واقع به یک معنا همدانی هستند - تا شهید مفتح، شهید قدوسی، که حقا و انصافا راهنما و پیشوا بودند و بعد خیل عظیم شهدا و سرداران برجسته مثل شهید محمود شهبازی، و بقیه شهدای عزیزی را که باید جزء این مجموعه به حساب آورد، از مردم همدان هم باید حتما سپاسگزاری کنیم. مردم بسیار خونگرم، خوب و نسبت به جهاد و شهادت جدی»

یکی از این شهدای گرانقدر روحانی، شهید حمید احدیان است که در تاریخ  ۱۳۴۵/۲/۱ در همدان به دنیا آمد و در سن ۲۰ سالگی در تاریخ ۶۵/۶/۲۰، در جزیره مجنون به شهادت رسید.

در فرازی از وصیت نامه این شهید طلبه آمده است که:

«ربنا وفقنا لما تحب و ترضی»

برادران و خواهران! گاهی که به مشکلات و مصائبی که ظاهرا اسلام و انقلاب برای ما به وجود آورده فکر می‌کنیم، ممکن است که آنها در نظرمان بزرگ جلوه کند، اما وقتی که به نعماتی که بر اساس قوانین و سنت‌های لایتغیّر الهی در میان این مشکلات و مصائب پیچیده شده، توجه می‌کنیم؛ آگاه می‌شویم که رنج‌ها و مصیبت‌ها هیچند که یک نمونه از آن را در جنگ شاهدیم. وقتی می‌بینم که در بطن جنگ، از یک طرف بسیجی جوانی که شاید شناخت زیادی هم از اسلام ندارد، ولی دارای فطرت پاکی است، وارد می‌شود و از طرف دیگر، فردی بیرون می‌آید که تمام مقامات عرفانی را طی کرده و اگر عرفان را علم حساب کنیم، بر طبق حدیث شریف برتر از علمای بنی اسرائیل هستند، تازه قسمتی از حقایق پنهان در این آیه را: «ما انسان را در رنج و سختی خلق کردیم» می‌فهمیم.

دومین نعمت این انقلاب برای ما مؤمنین (ان‌شاء الله) این است که ما را از قعر دوزخ و عذاب الهی بیرون کشید و در جوار رحمت الهی سکنی داد، البته به شرط یک جو غیرت و سومین نعمت این انقلاب برای آزادگان این است که امام و انقلاب باعث شدند کشور ما که خارجی‌های نجس برای کار کردن در آن حق توحش می‌گرفتند، به کشوری تبدیل شده است که سکونت در آن مورد آمال و آرزوی یک میلیارد مسلمان و بیش از این تعداد مستضعف جهان است. برادران و خواهران! نعمت زیاد است که هر کس بنا بر بینش خود آنها را می‌بیند، اما از خدا بخواهید جزء کورها نباشید. برادران و خواهران عزیز! برای این که از این راهی که بوسیلة اسلام و از طریق امام، به آن هدایت شده‌ایم منحرف نشویم، دعا بنماییم که: «ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا...»

برادران و خواهران! سخن بسیار است امّا فقط به این نکته اشاره می‌کنم که نگذارید انقلاب را به وسیلة اشاعة فرهنگ فحشا و فساد بی‌محتوی کنند. نگذارید به وسیله ظلم و ستم سرمایه‌داران و فئودال‌ها، صاحبان اصلی انقلاب از آن جدا شوند. ای مسئولین! تنها آرزوی دنیایی من بعد از طول عمر امام و زیارت کربلا، این است که شاهد جامعه‌ای باشیم که هیچ نوع فحشا و فساد ظاهری در آن مشهود نباشد.

 در پایان می‌خواهم در این هنگام که من در این دنیا نیستم، دعا کنید که خدا مرا با شهدا محشور کند. از همة فامیل و دوستان حلالی می‌طلبم. خدا عواقب امور همة ما را ختم به خیر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha