جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی

حوزه/ کریم کسی است در برآورده کردن نیازهای دیگران هیچ در خواستی ندارد. ایشان بدون منت این کار را انجام می دادند. امام حسن(ع) حتی اگر کسی در خواستی داشت بیش از نیازشان بخشش می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع) گفت: تأمین معاش یکی از اقتضائات زندگی دنیایی است. بشر به ادله مختلف ممکن است نتواند از عهده تأمین معاش زندگی برنیاید، در همین رابطه می تواند به بحث کرونا اشاره کرد که بسیار از افراد را از لحاظ تأمین معیشت زندگی با مشکل مواجه کرد.

مدیر حوزه علمیه کرمان افزود: اسلام به همنوعان سفارش های زیادی در مورد بحث انفاق وسخاوت و دستگیری کرده است. اهل بیت(ع) خود این گونه بوده و سراسر زندگی شان هم پر از ویژگیهای خاصی مانند بخش و کرامت است. امام حسن(ع) هم به خصوصیت کرامت برجسته شده اند، چرا که ایشان دانش آموخته مکتب حضرت علی و پیامبر اسلام بودند.

وی ادامه داد: کریم کسی است در برآورده کردن نیازهای دیگران هیچ در خواستی ندارد. ایشان بدون منت این کار را انجام می دادند؛ حضرت حتی اگر کسی در خواستی داشت بیش از نیازشان بخشش می کردند. امروز جامعه هم به همان سیره حسنی عمل کرده و در رزمایش مومنانه شرکت کرده و به تأمین معیشت نیازمندان پرداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین اللوردی تصریح کرد: اهل بیت(ع) تنها به دنبال کمک کردن و دستگیری فقرا ونیازمندان نبودند، بلکه حفظ عزت، آبرو و کرامت انسانها برای شان بسیار با ارزش بود.

مدیر حوزه عملیه کرمان افزود: امروز هم جامعه اسلامی به فرمان رهبر معظم انقلاب در رزمایش کمک مومنانه شرکت می کند، لذا باید به مسئله حفظ حرمت و آبروی نیازمندان توجه ویژه ای داشته باشند تا بیش از پیش به سیره حسنی عمل کرده باشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha