شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اتحادیه 37 مسجد در سنگاپور، به پرسنل بیمارستانی افطاری می دهند

حوزه/ کمک های  مالی جمع آوری شده توسط ۳۷ مسجد در سنگاپور که ۶۰۰ هزار دلار کمک مالی از مردم گرفته اند، قرار است صرف غذارسانی به کارکنان پرسنل بهداشتی و خانواده هایشان در شرایط بحران کرونا شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes؛ در مجموع ۳۷ مسجد در سنگاپور با همکاری یکدیگر موفق به جمع آوری ۶۰۰ هزار دلار کمک مالی به منظور تهیه غذا برای افطاری روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان شده اند. این طرح با همکاری و سرپرستی خیرین در شورای مذهبی اسلامی سنگاپور، به هدف تهیه کردن ۲۰ هزار وعده غذایی در روز برای پرسنل بهداشتی و خانواده هایشان و همچنین دیگر خانواده هایی که در ایام رمضان محتاج غذا هستند ایجاد شده است.

به ین ترتیب جمع کمک های خیریه جمع آوری شده توسط کمپین متحد رمضان به ۲.۵۸ میلیون دلار می رسد. پیشتر این شورا یک میلیون دلار اهداء کرده بود و ۹۸۰ هزار دلار نیز از طریق کمک های بنیاد رحمت العالمین و مردم عادی جمع آوری شده بود.

سهم مساجد در اهدای کمک های مالی از دو نوع فدیه و صدقه های رمضانی تشکیل شده بود که از میان مردم جمع آوری شدند. این بودجه در شرایط عادی معمولا برای تامین هزینه های مسجد در ایام رمضان از جمله افطاری، نمازهای جماعت و توزیع غذا به خانواده های نیازمند مورد استفاده قرار می گرفت.

سعید آقای هلی عیسی ، مدیر ارشد مساجد و توسعه اجتماعی شورا گفت: ماه رمضان ماه مبارک است که به مسلمانان فرصتی برای اهدای مالی و انجام امور خیریه به عنوان یک عمل عبادی می بخشد. من از سخاوت جامعه مسلمانان در سنگاپور از طریق مساجد تقدیر می کنم. در اینجا ، کمک ها در قالب فیدیه و کمک های مالی حتی در شرایطی که جامعه بخاطر شیوع ویروس کرونا با وضعیت دشواری روبرو هستیم مشاهده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که با بسته شدن موقتی مساجد، این بودجه که در شرایط عادی برای فعالیت های مساجد در ایام ماه مبارک رمضان هزینه می شود، به منظور حمایت از سایر اقدامات رمضانی از جمله امداد رسانی به نیازمندان و اعمال ذکاتی مصرف گردد.

گفتنی است فعالیت در ۷۰ مسجد سنگاپور تقریبا متوقف شده، و کلیه اماکن عبادی در این کشور حداقل تا ۱ ژوئن به روی عموم مردم بسته خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha