پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به مدیران حوزوی، با تأکید بر اینکه نکند از دانشگاه‌ها روشی یاد بگیریم که روش خود را فراموش کنیم، افزود: نمره زدگی در حوزه علمیه مانند مدرک زدگی آفت است؛ زیرا نمره ملاک کاملی برای سنجش طلاب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم علم عملیاتی و کاربردی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: عالم با عمل دُر گران‌بهایی است که در جامعه دینی ارزش والایی دارد؛ ازاین‌رو همه باید بکوشیم خود را به این قله‌های بلند نزدیک کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: مدیران مدارس مغز متفکر مدارس علمیه هستند و باید تدبیر داشته باشند تا مدیریت کارآمد باشد؛ زیرا اداره کردن بدون تدبیر ممکن نیست.

وی افزود: در این راستا ابتدا باید سد شخصیت خود را بینیدم و پر بکنیم تا بتوانیم بعداً برای دیگران راهی باز کرده و تشنه‌ای را سیراب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت تفقه در دین در این زمینه، اضافه کرد: باید ژرفایی دین و دین‌شناسی را در حوزه علمیه داشته باشیم و طلاب با مباحثه و تحقیق رشد کنند تا در پاسخگویی شبهات مردانه ظاهر شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در این راستا باید برنامه‌های کلان حوزه علمیه خراسان به شکلی باشد که دست‌وپا گیر نبوده و این روند را تسهیل کند.

وی با تأکید بر اینکه نکند از دانشگاه‌ها روشی یاد بگیریم که روش خود را فراموش کنیم، افزود: نمره زدگی در حوزه علمیه مانند مدرک زدگی آفت است؛ زیرا نمره ملاک کاملی برای سنجش طلاب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مدیران حوزه علمیه خراسان، گفت: در حال حاضر تشکیلات مناسبی در حوزه علمیه خراسان به وجود آمده و باید با استفاده از این فرصت برای ارتقای کمی و کیفی حوزه علمیه در خراسان شمالی استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha