جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد نوریان - سخنگوی ناجا

حوزه/ سخنگوی ناجا گفت: به سهم خود از تمام هموطنان روزه دار که با رعایت آداب و شئون این ماه با برکت و عمل به واجب الهی و صبر، خویشتن داری، فضای معنوی رمضانی ویژه ای را بر کشور حاکم کرده اند، تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار احمد نوریان، با تبریک میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: به سهم خود از تمام هموطنان روزه دار که با رعایت آداب و شئون این ماه با برکت و عمل به واجب الهی و صبر، خویشتن داری، فضای معنوی رمضانی ویژه ای را بر کشور حاکم کرده اند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: بحمدالله نیمه نخست ماه مبارک رمضان آمارها حکایت از آن دارد که از حجم و شدت تخلفات و جرایم در مقایسه با دیگر ایام سال کاسته شده است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در این ایام مردم مومن و خداجو با روزه داری و مشارکت جدی در رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه در توزیع بسته های معیشتی به خانواده های ضعیف تر، پایداری و تعهد قابل پذیرشی به عنوان یک جامعه اسلامی از خود به نمایش گذاشته اند و اجازه ندادند در شرایط سخت کرونایی، تبلیغات سوء و القائات منفی دشمنان به هویت دینی و فرهنگ اصیل مردم ما خدشه وارد کند.

سردار نوریان همچنین  عنوان کرد: پلیس نیز به سهم خود با درک شرایط اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی این روزها تلاش کرده است در چارچوب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام نموده و در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، تمهیدات ویژه ای را برای اماکن عمومی و صنوف از ابتدای این ماه پیش بینی کند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در این ابلاغ دو ممنوعیت مشخص وجود دارد، گفت: تظاهر به روزه خواری در معابر عمومی در داخل و مقابل واحدهای صنفی، در وسایل نقلیه، تفرجگاه ها و در پارک ها، ممنوعیت سرو غذا در بازه زمانی اذان صبح تا قبل از افطار توسط رستوران ها، اغذیه فروشی ها و ... از جمله ممنوعیت هایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است. البته به صورت بیرون بر با رعایت ضوابط از پیش تعیین و ابلاغ شده از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی بلامانع است.

سردار نوریان تاکید کرد: در اینجا از تمام هموطنان عزیز خصوصا صاحبان واحدهای صنفی انتظار داریم همچون روزهای گذشته ضمن تکریم و تعظیم شعائر اسلامی بویژه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، قوانین و مقررات که نفع عمومی را بر رفتارهای سلیقه ای و شخصی مقدم می دارد، دقیقا رعایت و در صورت داشتن هرگونه عذر شرعی از جمله بیماری، از تظاهر به روزه خواری در اجتماعات و فضاهای عمومی که موجب آزرده خاطر شدن دیگر هموطنان و هنجارشکنی خواهد شد، اکیدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: لازم است به آن دسته از واحدهای صنفی و افرادی که نسبت به قوانین و ضوابط توجه کافی ندارند اخطار داده و متذکر شویم که پلیس با آن ها برخورد قانونی خواهد کرد.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: برابر اعلام پلیس نظارت بر اماکن عمومی در نیمه اول ماه مبارک رمضان از ۹۷ هزار و ۶۳۷ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که به ۵۲ هزار و ۷۸۱  واحد تذکر داده شده  و  از ۱۳ هزار و ۳۴۳  واحد اخذ تعهد،  برای ۸ هزار و ۲۵۷ واحد اخطاریه صادر  و ۳ هزار و ۴۳۸ واحد متخلف نیز پلمب شده، که در این رابطه تعدادی از اماکن فوق الذکر با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده اند.

سردار نوریان در ادامه عنوان کرد: از عموم روزه داران عزیز و همه هموطنان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف از سوی صنوف و مجموعه ها و مراکز خدماتی، مراتب را به فوریت های پلیسی ۱۱۰ همچنین سامانه ۱۹۷ و یا به ادارات نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند. در ضمن همکاران بنده آمادگی دارند در صورت دریافت هرگونه گزارش و شکایت نسبت به رسیدگی آن در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha