سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محرومان

حوزه/ در شرایط سخت معیشتی کنونی در کنار استمرار کمک و همدلی مؤمنانه باید برای کاستن از حجم مشکلات اقتصادی مردم، تلاش مضاعفی انجام داد و در این میان به ویژه به داد محرومان و مستضعفان شتافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این روزهای خجسته میانه‌ی ماه مبارک رمضان و با اجرای مرحله دوم رزمایش سراسری مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بیش از یک میلیون و دویست هزار بسته معیشتی در کل کشور میان خانواده های محروم و کم بضاعت توزیع شده و البته این جهاد کریمانه تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه خواهد داشت.

گرچه در سرتاسر ایران اسلامی در سایه تهیه و توزیع بسته های معیشتی آن هم به همت گروه های مختلف مردمی به خصوص جهادگران و بسیجیان و هدایت و پشتیبانی سپاه و بسیج و دیگر نهادها، گام های بسیار مفید و ارزشمندی در راستای کاهش محرومیت ها و مشکلات معیشتی اقشار محروم و ضعیف برداشته شده، اما واقعیت های امروز جامعه ایرانی به ما این نکته را متذکر می شود که وضعیت بسیاری از خانواده های محروم در این اوضاع گرانی و تورم پساکرونایی چنان وخیم است که به هیچ وجه نباید به این حد از کمک ها بسنده کرد.

با این وجود البته متأسفانه برخی رسانه ها و از جمله روزنامه های سراسری آن طور که باید و شاید به پوشش این حرکت عظیم ملی و بسیار اُمیدبخش نپرداختند که البته چرایی این مساله باید در مجالی دیگر مورد توجه و بررسی قرار گیرد، اما اجمالاً مهم این است که رزمایش بزرگ همدلی مؤمنانه پس از تأکید مقام معظم رهبری باعث یک حرکت عظیم مردمی در لزوم توجه به حل مشکلات معیشتی محرومان و مستضعفان شد.

در زمانه ای که حجم نامهربانی ها در سطح اجتماعات بشری، رشد فزاینده ای یافته اما از آن سو مهربانی ها و همدلی ها در کشور و جامعه ما باعث شد تا قدر این فضای همدلی و کمک مؤمنانه را بیشتر بدانیم.

در روزگاری که عده ای تنها در پیِ کسب سودهای آن چنانی در بازار بورس و زمین و خرید طلا و ... هستند، از خودگذشتگی و ایثار جماعتی که بر اساس ایمان و باور به عنایت خدای متعال در این معرکه خوش درخشیده اند را حقیقتاً باید غنیمت شمرد.

غرض آن که همدلی مؤمنانه ملت در گام دوم انقلاب و به بهانه شیوع ویروس منحوس کرونا را نمی توان به هیچ وجه نادیده گرفت، کما این که در فضای مجازی نیز تا حدود زیادی این مسئله بازتاب خوبی پیدا کرده، اما مهم آن است که به این میزان از کمک ها و همدلی ها نباید اکتفا شود، بلکه به موازات استمرار رزمایش مواسات در طول ماه رمضان و حتی پس از آن، دولت و حاکمیت نیز به دنبال ترمیم حفره های عظیمی باشد که در جریان معیشت بسیاری از مردم پدید آمده و بدین وسیله با اصلاح وضع اقتصادی از حجم مشکلات اعضای جامعه به خصوص اقشار کم برخوردار و بی بضاعت بکاهد.

امید آن که به برکت روزها و شب های عزیز ماه رمضان که مثل و مانندی برای آن ها وجود ندارد و به یُمن هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان که از میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) شروع شده و به شهادت پدر بزرگوارشان آقا امیرالمومنین(ع) ختم می شود، شاد رفع بلیه کرونا و به تبع آن کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و علی الخصوص نیازمندان و محرومان باشیم. ان شاءالله.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha