جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاح پنجمین کارگاه دوخت ماسک تنفسی و لباس مدافعان سلامت

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: بانوان طلبه 50 هزار ماسک و لباس کادر پزشکی تولید و در مراکز بیمارستانی و خانه های مردم توزیع کردند.

خانم کابوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بانوان طلبه فعالیت جهادی را آغاز کردند و با امکانات شخصی خدمات دوخت و دوز و سایر برنامه های فرهنگی را اجرایی کردند.
وی افزود: مدارس علمیه به قرارگاه های جهادی تبدیل شد و در آن اقلام بهداشتی و معیشتی برای خانواده های نیازمند جمع آوری و توزیع شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان بیان داشت: بانوان طلبه طرح مشارکتی قربانی گوسفند را برای حمایت از خانواده های نیازمند با همکاری نهادهای دیگر اجرایی کرده و به دست نیازمندان واقعی رساندند.

وی با اشاره به حضور بانوان طلبه در آرامستان ها گفت: طلبه ها به میان خانواده هایی که عزیزانشان را در ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند می روند و آنها را مورد حمایت های روانی و عاطفی قرار می دهند.

کابوسی ادامه داد: همچنین برای همدردی با خانواده های بازمانده مراسم های مجازی و ختم های حدیث کسا، زیارت عاشورا، دعای توسل و قرائت قرآن را برگزار می کنند.

وی از اجرای طرح غربالگری خبرداد و گفت: بانوان طلبه با مشارکت دستگاه های خدمات رسان در این طرح شرکت کرده و مردم را غربالگری می کردند ضمن اینکه مباحث آموزشی را در پیشگیری از ویروس کرونا مطرح می کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان تأکید کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آگاه سازی خانواده ها و رعایت نکات بهداشتی و نحوه استفاده از اقلام بهداشتی از دیگر برنامه هایی بود که بانوان طلبه به عنوان جهادگران خط مقدم انجام می دادند.

وی به راه اندازی پویش بهار مهربانی اشاره کرد و گفت: در این طرح سرگرمی های آموزشی برای کودکان و برگزاری مسابقه های مختلف را از طریق پل های ارتباطی شبکه های مجازی پیگیری می کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: همچنین برای والدین به ویژه مادران روش های تربیتی فرزندان را ارائه می کردند تا با فرهنگسازی در خانه بمانیم از شیوع بیماری در امان بمانند.

وی، توزیع ماسک در بین رانندگان تاکسی، ضدعفونی مدارس علمیه و مساجد، پاسخ به سؤالات شرعی به صورت حضوری و تلفنی، امیدبخشی به بیماران کرونایی و خانواده های آنان، استفاده از ظرفیت مبلغان به صورت مجازی در ارائه آموزش های پیشگیرانه و سایر موارد را از دیگر فعالیت بانوان طلبه عنوان کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha