شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قمی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تصمیم بازگشایی مساجد کشور از فردا ۲۳ اردیبهشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پس از پی‌گیری مستمر و گفت‌وگوهای متعدد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم بازگشایی تمام مساجد کشور از فردا (سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: پس از پی‌گیری مستمر مطالبه‌ی مردم متدین کشورمان و گفتگوهای متعدد با وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در پی تذکار رهبر معظم انقلاب و برای برپا شدن مجالس شب‌های قدر و درپی گفت‌وگوی تکمیلی امروز بنده با دکتر سعید نمکی وزیر محترم بهداشت؛ راهکارهای عملی بازگشایی مساجد و دیگر اماکن مقدس و مذهبی کشور مطرح شد.

موضوع بازگشایی مساجد کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان همواره مد نظر سازمان تبلیغات اسلامی بوده و در گفتگوها با مسئولان بهداشتی به ویژه وزیر بهداشت عنوان شده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نشانه‌هایی از ابتلا به این بیماری در ایران از ۳۰ بهمن مشاهده شد و در پی این امر ضمن اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مساجد و مصلاهای نماز جمعه نیز به عنوان محل برگزاری تجمعات دینی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری از هفته اول اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha